مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی رابطه حس مکان، سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 547 | صفحه پایان 572

چکیده

 موفقیت توسعه گردشگری در هر مقصد به شدت به حمایت جامعه میزبان وابسته است. بر اساس ادبیات, حس مکان و سرمایه اجتماعی اثرات مهمی بر نگرش و رفتار ساکنین در مقابل توسعه به جا می گذارند. با این حال, در حوزه گردشگری و بویژه در این ایران, توجه اندکی به این موضوع شده است. بنابراین, هدف از این پژوهش, بررسی رابطه بین حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت ساکنین از توسعه گردشگری بوده است. جامعه آماری این تحقیق, ساکنین شهر تاریخی شیراز بوده اند. برای دستیابی به هدف تحقیق, روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه ساختاریافته به کار گرفته شد. داده ها با استفاده از رویکرد دو مرحله ای مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. نتایج تحلیل 386 پرسشنامه بیان گر وجود رابطه معنادار مثبت بین حس مکان و سرمایه اجتماعی و حس مکان و حمایت از گردشگری بود. با این حال, نقش میانجی سرمایه اجتماعی در رابطه بین حس مکان و حمایت از گردشگری تأیید نشد. بر اساس یافته های پژوهش, به منظور جلب حمایت ساکنین از توسعه گردشگری, برنامه ریزان شهری باید راهکارهایی برای بهبود و حفظ حس مکان شهروندان به کار بگیرند. بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر حمایت از گردشگری نیازمند انجام مطالعات بیش تری است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، فاطمه، و شکاری، فاطمه. (1397). مدل سازی رابطه حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، 11(3 )، 547-572. SID. https://sid.ir/paper/240927/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی فاطمه، شکاری فاطمه. مدل سازی رابطه حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری. مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)[Internet]. 1397؛11(3 ):547-572. Available from: https://sid.ir/paper/240927/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه عزیزی، و فاطمه شکاری، “مدل سازی رابطه حس مکان, سرمایه اجتماعی و حمایت از گردشگری،” مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، vol. 11، no. 3 ، pp. 547–572، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240927/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا