مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانشجویان نسبت به تبلیغات مد در فضای مجازی؛ مطالعه موردی اکتشافی وبلاگ های فشن

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 150

چکیده

 در این عصر دیجیتال, مردم دیگر به تبلیغات و پیام­ های آگهی از طریق تلویزیون, مجله­ ها و روزنامه­ ها توجه چندانی نمی­ کنند. اما حضور یک شخصیت مشهور در تبلیغات به کرات توسط افراد مورد توجه قرار می­ گیرد. شرکت­ ها پی برده­ اند که تأیید سلبریتی­ ها در تبلیغات می­ تواند اعتماد به تبلیغات را افزایش داده و نگرش و نیت خرید افراد را تحت تأثیر قرار دهد. سلبریتی­ ها در وبلاگ­ های فشن به تبلیغ محصولات و خدمات شرکت­ ها می­ پردازند. با توجه به اهمیت و جایگاه تبلیغات در وبلاگ­ های فشن, پژوهش حاضر با هدف مطالعه نگرش دانشجویان نسبت به تبلیغات مد در فضای مجازی با استفاده از روش کیفی مطالعه موردی و انجام مصاحبه انجام شد. تکنیک تحلیل داده­ ها, تحلیل تم با رویکرد استقرایی می­ باشد. جامعه آماری پژوهش 25 دانشجوی فالوئر وبلاگ­ های فشن بودند که با روش نمونه­ گیری گلوله برفی از نوع هدفمند انتخاب شدند. یافته­ های حاصل از داده­ ها نشان داد که آگاهی از مد و فشن, میزان شناخت و اعتماد به وبلاگ­ نویس, کسب اطلاعات بیشتر, جذابیت بالای تبلیغات, سهولت و دسترسی راحت, انجام خرید مناسب, آگاهی از حراج­ ها و فروش فوق­ العاده از جمله عواملی هستند که خواننده را به خواندن این گونه وبلاگ­ ها ترغیب می­ کند. در نهایت بر اساس نتایج حاصله پیشنهادهایی مبتنی بر نتایج ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، حمیدرضا، سلطانی، مرتضی، کبورانی، مهدیه، و حاجی محمدی، فاطمه. (1398). نگرش دانشجویان نسبت به تبلیغات مد در فضای مجازی؛ مطالعه موردی اکتشافی وبلاگ های فشن. جهانی رسانه، 14(1 (پیاپی 27) )، 129-150. SID. https://sid.ir/paper/241161/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی حمیدرضا، سلطانی مرتضی، کبورانی مهدیه، حاجی محمدی فاطمه. نگرش دانشجویان نسبت به تبلیغات مد در فضای مجازی؛ مطالعه موردی اکتشافی وبلاگ های فشن. جهانی رسانه[Internet]. 1398؛14(1 (پیاپی 27) ):129-150. Available from: https://sid.ir/paper/241161/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا یزدانی، مرتضی سلطانی، مهدیه کبورانی، و فاطمه حاجی محمدی، “نگرش دانشجویان نسبت به تبلیغات مد در فضای مجازی؛ مطالعه موردی اکتشافی وبلاگ های فشن،” جهانی رسانه، vol. 14، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 129–150، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button