مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

998
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازاریابی داخلی پرتقال شمال ایران

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 67

چکیده

 در این مطالعه از طریق اسنادی و با استفاده از آمار مربوط به سالهای 1380-84, بازار داخلی پرتقال از طریق محاسبه شاخصها و نسبتهای بازاریابی بررسی شده است. نتایج حاکی از بالا بودن سهم واسطه ها در خرید محصول, پایین بودن سهم تولیدکننده از قیمت نهایی, بالا بودن ضریب هزینه بازاریابی, بالا بودن سهم و رشد حاشیه عمده فروشی, بالابودن سود خالص عملیات بازاریابی عمده فروش, بالا بودن سهم هزینه های بازاریابی تولیدکننده از قیمت دریافتی و نقش بارز عمده فروشان در میزان ناکارایی بازار این محصول است. از این رو بر ایجاد تحول در نظام بازاریابی پرتقال با حمایت و مشارکت باغداران, تاسیس مراکز خدمات بازاریابی مجهز, توسعه صنایع تبدیلی, تنظیم بازار از طریق ذخیره سازی و اعمال تعرفه های فصلی تاکید شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حفاراردستانی، مریم، طوسی، ماندانا، و خالدی، کوهسار. (1389). بررسی بازاریابی داخلی پرتقال شمال ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 18(71)، 47-67. SID. https://sid.ir/paper/24129/fa

    Vancouver: کپی

    حفاراردستانی مریم، طوسی ماندانا، خالدی کوهسار. بررسی بازاریابی داخلی پرتقال شمال ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1389؛18(71):47-67. Available from: https://sid.ir/paper/24129/fa

    IEEE: کپی

    مریم حفاراردستانی، ماندانا طوسی، و کوهسار خالدی، “بررسی بازاریابی داخلی پرتقال شمال ایران،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 18، no. 71، pp. 47–67، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button