مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مسیرهای بازاریابی و تحلیل اقتصادی حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای در ایران

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 52

چکیده

 ذرت دانه ای بر اساس سطح زیرکشت و میزان تولید و واردات, یکی از محصولات استراتژیک کشور می باشد. با توجه به نواقص موجود در نظام بازاریابی و بازاررسانی محصول ذرت, در این تحقیق با استفاده از آمار سری زمانی 18 ساله (85-1368) و نرم افزار Eviews, مدل اقتصادسنجی حاشیه بازاریابی و بازاریابی این محصول بررسی شد. نتایج نشان داد از مهمترین عوامل موثر در حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای, قیمت عمده فروشی آن است. پس سیاست های قیمتی از مهمترین سیاست های دولتی موثر بر حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای می باشد. همچنین کارآیی نظام بازاریابی ذرت دانه ای مناسب نبوده و این عدم کارآیی منجر به افزایش حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای شده است. برای رفع این مورد تشکیل تعاونی های تولید و توزیع محصولات کشاورزی (شامل کشاورزان و عمده فروشان و حتی دلالان), عرضه کل ذرت وارد شده توسط بخش خصوصی و ذرت تولید شده در داخل کشور از طریق بورس پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حیدری، معصومه، چیذری، امیرحسین، و کاظم نژاد، مهدی. (1387). بررسی مسیرهای بازاریابی و تحلیل اقتصادی حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای در ایران. مجله کشاورزی، 10(2)، 43-52. SID. https://sid.ir/paper/123877/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حیدری معصومه، چیذری امیرحسین، کاظم نژاد مهدی. بررسی مسیرهای بازاریابی و تحلیل اقتصادی حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای در ایران. مجله کشاورزی[Internet]. 1387؛10(2):43-52. Available from: https://sid.ir/paper/123877/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حاجی حیدری، امیرحسین چیذری، و مهدی کاظم نژاد، “بررسی مسیرهای بازاریابی و تحلیل اقتصادی حاشیه بازاریابی ذرت دانه ای در ایران،” مجله کشاورزی، vol. 10، no. 2، pp. 43–52، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/123877/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button