مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی)

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 142

چکیده

 آموزش کارآفرینی از حوزه های علمی ای است که رشد سریعی دارد اما محتوا و روش تدریس آن مبهم است. در این مقاله مطالعات موجود درباره عناصر برنامه درسی کارآفرینی - اهداف, محتوا, رویکردهای تدریس و ارزشیابی - گردآوری و با سنتز آن ها ترکیبی بهینه ارائه شده است. معیار انتخاب این مطالعات, مطالعه یک یا چند عنصر فوق در دوره آموزش عمومی, طی سال های 2016-2000 بوده است. در پایان هر بخش تجمیع یافته ها و نتیجه گیری کلی ارائه شده است. طبق یافته های تحقیق, اهداف دوره ابتدایی, آشنایی با مفاهیم پایه, انگیزه, علاقه و روحیه کارآفرینانه و در دوره متوسطه, پرورش مهارت ها و شایستگی های کارآفرینی است. محتوا منطبق بر اهداف بوده و در سه سال نخست ابتدایی, تلفیقی و پس از آن به هر دو حالت تلفیق و درس جداگانه است. رویکردهای فعال تدریس, به ویژه رویکردهای استقرایی و شهودی مناسب اند. رویکردهای ارزشیابی اصیل و عملکردی تناسب بیشتری با ماهیت کارآفرینی دارند؛ در نهایت باید اضافه کرد که ارزشیابی های تکوینی در این عرصه حائز اهمیت هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضی نژاد، نیلوفر، عطاران، محمد، حسینی خواه، علی، و عباسی، عفت. (1396). تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی). نظریه و عمل در برنامه درسی، 5(9 )، 105-142. SID. https://sid.ir/paper/241885/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضی نژاد نیلوفر، عطاران محمد، حسینی خواه علی، عباسی عفت. تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی). نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1396؛5(9 ):105-142. Available from: https://sid.ir/paper/241885/fa

    IEEE: کپی

    نیلوفر مرتضی نژاد، محمد عطاران، علی حسینی خواه، و عفت عباسی، “تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی)،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 5، no. 9 ، pp. 105–142، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241885/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button