مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 158

چکیده

 مجموعه تجارب و برداشتها, روند ها وجوانب کوشش های صورت گرفته در حوزه برنامه درسی ملی در نظامهای آموزشی مورد هدف, شامل ده کشور در چهار قاره جهان در قالب شش مولفه زیر که در واقع ملاک ارزیابی و ترسیم تصویری از تجارب و برداشت های این نظامها از برنامه درسی ملی بوده است, مورد تحلیل و ارزیابی و جمع بندی قرار گرفته اند. مولفه های شش گانه ارزیابی شامل:1- هدفها و دیگر عناصر اصلی برنامه درسی, 2- برداشتها و مفهوم سازی ها از برنامه درسی ملی, 3- الزامات قبلی, زمینه سازی ها, شرایط پذیرش, 4- ویژگی های ساختاری و اجرایی, 5- توجه به برنامه ریزی درسی مبتنی بر مدرسه و روند های نوآورانه, 6- توجه به حوزه دیدگاه های برنامه درسی, بوده است. مطالعه انجام شده, از نوع توصیفی و تحلیلی در حوزه برنامه درسی ملی است و از طریق بررسی نظری (تحلیل اسنادی کیفی) به قصد تحلیل و بازنمایی ویژگی های نظام های آموزشی جهانی مورد هدف باتوجه به ملاک های شش گانه, انجام شده است. با بررسی و تامل مجدد یافته های بدست آمده از جستجوگری در حوزه برنامه درسی ملی در نظامهای اموزشی مورد هدف, مقاله به جمع بندی و نتیجه گیری با توجه به مولفه های شش گانه پرداخته و توصیه هایی برای توجه به موضوع برنامه درسی ملی, ویژگی هدفها و عناصر آن, زمینه سازیها و الزامات و ویژگیهای ساختاری و روند های نوآورانه در تدوین آن, عرضه کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلسبیلی، نادر. (1395). برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟. نظریه و عمل در برنامه درسی، 4(8 )، 119-158. SID. https://sid.ir/paper/241897/fa

    Vancouver: کپی

    سلسبیلی نادر. برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1395؛4(8 ):119-158. Available from: https://sid.ir/paper/241897/fa

    IEEE: کپی

    نادر سلسبیلی، “برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 4، no. 8 ، pp. 119–158، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241897/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button