مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش بر توانمندسازی دانش آموزان مقطع ابتدایی در بازیافت زباله از مبدا

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 327

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اینکه بازیافت به عنوان یک راه معقول برای حفظ محیط زیست است, این مطالعه در تلاش است به توانمندسازی دانش آموزان مدارس ابتدایی در انجام بازیافت از مبدا در شهرستان مراغه بپردازد.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای است. به طور تصادفی از بین مدارس ابتدایی شهرستان مراغه 4 مدرسه انتخاب شدند؛ 206 نفر از دانش آموزان به عنوان گروه آزمون و 207 نفر به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. آموزش های انجام شده به صورت 7 جلسه در کلاس با روش های آموزشی بحث, پخش کارتون, ایفای نقش, قصه خوانی و بازی رایانه ای اجرا شد. همچنین 8 برنامه ارتقایی مانند سرگرمی بازیافت, کاردستی, بازی جاده بازیافت و روز بازیافت در مدرسه اجرا شد. همه دانش آموزان شروع به انجام تفکیک زباله در مدرسه کردند. از بین دانش آموزان افرادی به عنوان محافظ سبز به راهنمایی دانش آموزان می پرداختند. ابزار جمع آوری داده  ها فرم گزارش فعالیت زیستی که قبلا به تائید متخصصان رسیده بود, توسط هر دو گروه از دانش آموزان از فعالیت های زیست محیطی خود, در طول 3 هفته قبل و بعد از آموزش تکمیل گردید. داده های به دست آمده با آزمون کای اسکوئر در SPSS 16 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته ها: بعد از مداخله آموزشی, میزان فعالیت بازیافت در گروه آزمون به 38.8% رسید. در فعالیت های بازیافتی و زیست محیطی مدارس گروه آزمون و کنترل اختلاف معناداری دیده شد (p<0.001).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که آموزش در توانمندسازی دانش آموزان در افزایش رفتار تفکیک زباله موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقدیسی، محمدحسین، غلامی، میترا، حسینی، فاطمه، و رحیمی، زهرا. (1394). تاثیر آموزش بر توانمندسازی دانش آموزان مقطع ابتدایی در بازیافت زباله از مبدا. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 3(4)، 319-327. SID. https://sid.ir/paper/242376/fa

    Vancouver: کپی

    تقدیسی محمدحسین، غلامی میترا، حسینی فاطمه، رحیمی زهرا. تاثیر آموزش بر توانمندسازی دانش آموزان مقطع ابتدایی در بازیافت زباله از مبدا. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1394؛3(4):319-327. Available from: https://sid.ir/paper/242376/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین تقدیسی، میترا غلامی، فاطمه حسینی، و زهرا رحیمی، “تاثیر آموزش بر توانمندسازی دانش آموزان مقطع ابتدایی در بازیافت زباله از مبدا،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 3، no. 4، pp. 319–327، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button