مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,030
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم، یک مطالعه ی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 زمینه و هدف: میان سالی دوره ای مهم از زندگی بوده که با کاهش آمادگی جسمانی همراه است؛ ازاین رو مشارکت در فعالیت بدنی منظم در این دوره, اهمیت بسیاری دارد. هدف از این پژوهش تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع مطالعات کیفی با رویکرد داده بنیاد است که در دو مرحله انجام گرفت. مرحله ی اول شامل شناخت دیدگاه مخاطبین هدف درباره ی مشارکت در فعالیت بدنی و مرحله ی دوم شامل تعیین راهکارهای آمیخته ی بازاریابی اجتماعی و تدوین مدل پژوهش بوده است. جامعه ی آماری مرحله ی اول را افراد سالم 45 تا 64 ساله تشکیل می دادند و در مرحله ی دوم, جامعه ی آماری شامل متخصصین مربوطه بود. نمونه گیری به صورت هدفمند و نظری انجام شد و داده ها از طریق 3 گروه کانونی و 18 مصاحبه ی عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری شدند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش کدگذاری سه مرحله ای استفاده شد و اعتبار داده ها به روش های استاندارد بررسی شد. یافته ها: پس از شناسایی موانع درونی و بیرونی و تسهیل کننده های مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم, راهکارهای آمیخته ی بازاریابی اجتماعی شامل راهکارهای محصول, مکان, ترویج و قیمت, تعیین شدند و مدل نهایی پژوهش تدوین شد. نتیجه گیری: برای ارتقای مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم, می بایست فعالیت های بدنی استاندارد, اصولی, مفرح و اجرایی با کمترین هزینه های ممکن و بهترین شرایط دسترسی, با مناسب ترین پیام های ترویجی به مخاطبان هدف عرضه شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مخلصی، سعید، اکبری یزدی، حسین، الهی، علیرضا، و خبیری، محمد. (1398). تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم, یک مطالعه ی کیفی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(1 )، 93-108. SID. https://sid.ir/paper/242510/fa

    Vancouver: کپی

    مخلصی سعید، اکبری یزدی حسین، الهی علیرضا، خبیری محمد. تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم, یک مطالعه ی کیفی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1398؛7(1 ):93-108. Available from: https://sid.ir/paper/242510/fa

    IEEE: کپی

    سعید مخلصی، حسین اکبری یزدی، علیرضا الهی، و محمد خبیری، “تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان سالان آگاه و کم درآمد در فعالیت بدنی منظم, یک مطالعه ی کیفی،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 7، no. 1 ، pp. 93–108، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242510/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا