مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در چابک سازی برنامه های آموزشی دانشگاهی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 252 | صفحه پایان 281

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر در چابک سازی برنامه های آموزشی دانشگاهی بود. روش شناسی پژوهش کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد (گرندد تئوری) و تحلیل مضمون کتب و مقالات مرتبط با موضوعات مدیریت توسعه دانشگاهی بود. جامعه آماری را خبرگان دانشگاهی تشکیل داده اند. نمونه آماری به صورت هدفمند و بر اساس روش گلوله برفی انتخاب شدند. تجزیه وتحلیل داده های کیفی با استفاده از فرایند کدگذاری مبتنی بر طرح نظام مند راهبرد نظریه داده بنیاد کوربین و اشتراس (2008), انجام شد. بر اساس این طرح داده های مورد نیاز گردآوری و از طریق کدگذاری باز, کدگذاری محوری, کدگذاری گزینشی مقوله ها, زیر مقوله ها احصا شدند. پس از بررسی و مطابقت این کدها و حذف کدهای تکراری, کدهای مشترک تعیین و مقولات با پیشینه و مبانی نظری به خصوص مدل های جدید سازمانی تطابق و مفاهیم مشترک بازنگری شدند. بعد از انجام عملیات کدگذاری باز, در مرحله کدگذاری محوری, مفاهیم (کدها) مشترک و مشابه ازنظر معنائی تعیین و طبقه بندی شدند. در نهایت مدل برنامه ریزی آموزشی چابک دانشگاهی طراحی و توسط خبرگان اعتبار سنجی شد. مدل مورد نظر شامل شرایط علی: ناکارآمدی برنامه های آموزشی دانشگاهی سنتی بر اساس نیاز ذینفعان, شرایط مداخله گر: کمبود اعتبارات و منافع مالی دولتی, عامل زمینه ای: اسناد بالادستی مربوط به سند تحول علم و فناوری در کشور راهبردها: هماهنگی توسعه کمی با رشد و توسعه کیفی دانشگاه, همبستگی متوازن برنامه های آموزشی با نیازهای بازار کار, انطباق برنامه های آموزشی با برنامه های توسعه پایدار, افزایش کارایی دانشگاه ها مطابق توسعه شایستگی ها و مهارت ها و توانایی های دانشجویان و پیامدها: اصلاح کارکردهای دانشگاهی, برنامه ریزی توسعه دانشگاهی, افزایش سازگاری های منابع انسانی دانشگاهی و دستیابی به عدالت آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاوری، سیدعبداله، آراسته، حمیدرضا، و جعفری، پریوش. (1398). عوامل موثر در چابک سازی برنامه های آموزشی دانشگاهی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد. مطالعات برنامه ریزی آموزشی، 7(15 )، 252-281. SID. https://sid.ir/paper/243708/fa

    Vancouver: کپی

    خاوری سیدعبداله، آراسته حمیدرضا، جعفری پریوش. عوامل موثر در چابک سازی برنامه های آموزشی دانشگاهی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد. مطالعات برنامه ریزی آموزشی[Internet]. 1398؛7(15 ):252-281. Available from: https://sid.ir/paper/243708/fa

    IEEE: کپی

    سیدعبداله خاوری، حمیدرضا آراسته، و پریوش جعفری، “عوامل موثر در چابک سازی برنامه های آموزشی دانشگاهی با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد،” مطالعات برنامه ریزی آموزشی، vol. 7، no. 15 ، pp. 252–281، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243708/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button