مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی شروط ماهوی علائم تجاری با تاکید بر علائم رنگی و سه بعد

صفحات

 صفحه شروع 627 | صفحه پایان 646

چکیده

 نماد و نشان ها برای اینکه علامت تجاری به حساب آیند باید فاقد برخی شرایط (شروط ماهوی منفی) و دارای بعضی شرایط (شروط ماهوی مثبت) باشند. علائم غیرسنتی خاصه آن هایی که قابلیت رویت دارند, مانند رنگ ها و علائم سه بعدی, برای تطبیق با این شرایط با چالش هایی روبرو هستند. مخالفان ثبت این نشان ها, علائم تجاری را منحصر به همان علائم سنتی یعنی حروف, اعداد و تصاویر می دانند و تاکید بر آن دارند که علائم غیرسنتی بصری افزون بر اینکه نمی توانند واجد برخی شروط ماهوی باشند, به واسطه ماهیت خاصشان به دلایلی همچون محدود بودن, موجبات رد خود را فراهم می آورند. درمقابل, برخی بر این اعتقادند که این علائم نه تنها می توانند خود را با شرایط ماهوی علائم تجاری سنتی هماهنگ سازند, بلکه نیاز بازار و ضرورت ترویج این گونه نوآوری ها حمایت از این علائم را می طلبد. همسو با نظر دوم باید گفت, مصادیق علائم تجاری تنها طریقی برای تمایز محصول اشخاص و معرف مبدا کالا بوده, موضوعیت ندارد که محدود به علائم سنتی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فصیحی زاده، علیرضا، مومنی تذرجی، احسان، و باقرپور، محمد. (1395). بررسی تطبیقی شروط ماهوی علائم تجاری با تاکید بر علائم رنگی و سه بعد. مطالعات حقوق تطبیقی، 7(2 )، 627-646. SID. https://sid.ir/paper/246348/fa

    Vancouver: کپی

    فصیحی زاده علیرضا، مومنی تذرجی احسان، باقرپور محمد. بررسی تطبیقی شروط ماهوی علائم تجاری با تاکید بر علائم رنگی و سه بعد. مطالعات حقوق تطبیقی[Internet]. 1395؛7(2 ):627-646. Available from: https://sid.ir/paper/246348/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فصیحی زاده، احسان مومنی تذرجی، و محمد باقرپور، “بررسی تطبیقی شروط ماهوی علائم تجاری با تاکید بر علائم رنگی و سه بعد،” مطالعات حقوق تطبیقی، vol. 7، no. 2 ، pp. 627–646، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246348/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button