Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,177
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,008
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی حدود و مبنای مسوولیت متصدی حمل و نقل دریایی در کنوانسیون «رتردام» با کنوانسیون های «بروکسل» و «هامبورگ»

صفحات

 صفحه شروع 443 | صفحه پایان 467

کلیدواژه

کنوانسیون (مقررات) رتردامQ1

چکیده

 در 11 دسامبر 2008 مجمع عمومی سازمان ملل متحد «کنوانسیون راجع به قراردادهای حمل بین المللی کالا به طور کلی یا جزئی از طریق دریا» را به تصویب رساند. این کنوانسیون به دلیل برگزاری مراسم امضای آن در 23 سپتامبر 2009 در بندر رتردام, به عنوان «مقررات رتردام» نیز شناخته می شود. کنوانسیون «رتردام» مبنای مسوولیت متصدی را «فرض مسوولیت» قرار داده و موارد معافیت از مسوولیت متصدی را برشمرده و نیز تصریح کرده است که متصدی باید برای رهایی از مسوولیت, علت حادثه و زیان وارده به کالا را مشخص سازد. کنوانسیون «رتردام» همچنین با اتخاذ شیوه «درب به درب» برای حمل کالا, ترویج اسناد الکترونیکی و تعبیه قراردادهای حجمی افق های جدیدی را در حمل دریایی کالا گشوده است. مقررات «رتردام» ضمن خودداری از افراط های کنوانسیون «هامبورگ», نقاط قوت آن را حفظ نموده و سعی کرده است که نقایص کنوانسیون بروکسل «مقررات لاهه» را برطرف سازد. از این رو می توان گفت که این کنوانسیون رویه ای متعادل را میان منافع فرستندگان و متصدیان حمل و نقل دریایی درپیش گرفته است تا زمینه اقبال عمومی را فراهم سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، ابراهیم، و احمدی، افشین. (1394). بررسی تطبیقی حدود و مبنای مسوولیت متصدی حمل و نقل دریایی در کنوانسیون «رتردام» با کنوانسیون های «بروکسل» و «هامبورگ». مطالعات حقوق تطبیقی، 6(2)، 443-467. SID. https://sid.ir/paper/246352/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده ابراهیم، احمدی افشین. بررسی تطبیقی حدود و مبنای مسوولیت متصدی حمل و نقل دریایی در کنوانسیون «رتردام» با کنوانسیون های «بروکسل» و «هامبورگ». مطالعات حقوق تطبیقی[Internet]. 1394؛6(2):443-467. Available from: https://sid.ir/paper/246352/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم تقی زاده، و افشین احمدی، “بررسی تطبیقی حدود و مبنای مسوولیت متصدی حمل و نقل دریایی در کنوانسیون «رتردام» با کنوانسیون های «بروکسل» و «هامبورگ»،” مطالعات حقوق تطبیقی، vol. 6، no. 2، pp. 443–467، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا