مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفاوت های فردی از نظر سبک یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 104

چکیده

 در این پژوهش, سبک های یادگیری ترجیحی دانشجویان ایرانی, تفاوت سبک ها با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی و سهم هر یک از آن ها به عنوان پیش بینی کننده های موفقیت تحصیلی دانشجویان بر اساس معدل آن ها مطالعه شد. در مجموع 982 دانشجوی دختر و پسر که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند, پرسشنامه سبک های یادگیری گراشا-ریچمن (گراشا, 1996) را تکمیل کردند. معدل سه نیم سال تحصیلی اول دانشجویان نیز محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده, از تحلیل واریانس چند متغیره, آزمون t و تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته ها نشان داد دانشجویان ایرانی به ترتیب سبک های یادگیری وابسته, مشارکت جو و رقابتی را ترجیح می دادند. دانشجویان پسر, بیشتر از سبک اجتنابی و دانشجویان دختر بیشتر سبک های یادگیری وابسته, مشارکت جو و همکاری کننده را ترجیح می دادند. معدل دانشجویان با سبک های یادگیری رقابتی و مشارکت جو همبستگی مثبت و با سبک یادگیری اجتنابی همبستگی منفی داشت. فقط سبک یادگیری اجتنابی می توانست نمرات معدل دانشجویان را به صورت معناداری تبیین کند. آگاهی از سبک های یادگیری دانشجویان به مدرسان کمک می کند تا سبک آموزشی خود را با سیستم یادگیری ترجیحی دانشجویان تطبیق دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، چنگیز. (1393). تفاوت های فردی از نظر سبک یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان. شخصیت و تفاوت های فردی، 3(5)، 80-104. SID. https://sid.ir/paper/249757/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی چنگیز. تفاوت های فردی از نظر سبک یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان. شخصیت و تفاوت های فردی[Internet]. 1393؛3(5):80-104. Available from: https://sid.ir/paper/249757/fa

    IEEE: کپی

    چنگیز رحیمی، “تفاوت های فردی از نظر سبک یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان،” شخصیت و تفاوت های فردی، vol. 3، no. 5، pp. 80–104، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249757/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button