این پژوهش با هدف بررسی رابطه ساده و چندگانه ویژگی های شخصیتی دانش آموزان با نگرانی درباره تصویر بدن صورت گرفت. جامعه پژوهش، شامل همه دانش آموزان دوره راهنمایی شهرستان تفت بودند که از این بین، 150 دانش آموز انتخاب شدند. پرسشنامه های پنج عامل بزرگ شخصیت فرم کوتاه (مک کری و کاستا، 1985) و مقیاس نگرانی از تصویر بدن (لیتلتون، اکسام و پوری، 2005) در بین آنها توزیع شد. نتایج حاصل از همبستگی و تحلیل رگرسیون نشان داد که ویژگی های شخصیتی وجدانی بودن و موافق بودن به صورت منفی با نگرانی از بدریختانگاری از بدن رابطه دارد. از سوی دیگر، ویژگی شخصیتی روان رنجور خویی با نگرانی از بدریختانگاری بدن رابطه مثبت معنی داری دارد. دانش آموزان با نبود ویژگی های شخصیتی وجدانی بودن یا موافق بودن مستعد اختلال بدریختانگاری بدن و آسیب های بعدی آن هستند.