مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلیابی معادلات ساختاری روابط بین ارزشهای فرهنگی، خودکارآمدی و اضطراب امتحان در بین دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 113

چکیده

 هدد از تحقیددح ضا, ددر بررسددی اویددلی ددی روابددب بددی ارزشهای فرهنیی خلدکارآم ی و ا, د راب امتحدان در بدی دانشآملزان مق ع دوم دبیرستان شهرسدتان ارومیده بدلد. روش تحقیح همبستیی و از نلع م لیابی معادلات ساختاری بدلده و جامعه آماری نیز شدامل ک یده دانشآمدلزان دوره دوم متلسد ه شهرسددتان ارومیدده در سددال تحصددی ی 96-97 بددلد. روش نملنهگیری تحقیح تصادفی طبقهای و ضجم نملنده بدا نایدت بهج ول کرجسی ملرگان-357 نفر بلده است. جهت گدردآوری اطلا دات از سده ندلع پرسشدنامه شدامل مقیدا ارزشهدای فرهنیددی اسددرایت و کاراهانددا ) 2006 ( مقیددا خلدکارآمدد ی ملمی شرر و همکاران ) 1982 ( و پرسشنامه ا, راب امتحدان ساراسلن ) 1984 ( استفاده ش. برای سازماندهی خلاصهکردن تجزیهوتح یل دادهها از تح یل ام ی تأیی ی آمدار تلصدیفی و استنباطی استفاده گردی. نتدای ضاصدل از مد لیابی معدادلات ساختاری نشان داد که از بی مؤوفدههای ارزشهدای فرهنیدی سه مؤوفه مرد خلیی/زنخلیی ابهدامگریزی و فاصد ه دد رت از طریح خلدکارآم ی بر ا, راب امتحان تأثیر مثبت دارند. وودی نقش واس های خلدکارآم ی در ارتباط مؤوفه دییدر ارزشهدای فرهنیی )فردگرایی/جمعگرایی( با ا, راب امتحان تأیی نش.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیهان، جواد، زیارت، آتوسا، آهنگری اندریان، نازیلا، و فرهادی، اعظم. (1398). مدلیابی معادلات ساختاری روابط بین ارزشهای فرهنگی, خودکارآمدی و اضطراب امتحان در بین دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ارومیه. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 10(1 )، 97-113. SID. https://sid.ir/paper/250069/fa

    Vancouver: کپی

    کیهان جواد، زیارت آتوسا، آهنگری اندریان نازیلا، فرهادی اعظم. مدلیابی معادلات ساختاری روابط بین ارزشهای فرهنگی, خودکارآمدی و اضطراب امتحان در بین دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ارومیه. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛10(1 ):97-113. Available from: https://sid.ir/paper/250069/fa

    IEEE: کپی

    جواد کیهان، آتوسا زیارت، نازیلا آهنگری اندریان، و اعظم فرهادی، “مدلیابی معادلات ساختاری روابط بین ارزشهای فرهنگی, خودکارآمدی و اضطراب امتحان در بین دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ارومیه،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 97–113، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button