مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,219
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای اثربخشی بازی های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک های حل مساله دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 182

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر بازی های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک های حل مساله دانشجویان به اجرا در آمده است. جامعه آماری آن را کلیه دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دهند و پس از اطلاع رسانی از طریق فراخوان, تعداد 45 نفر به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. ابتدا در مورد همه 45 نفر آزمون هوش و پرسشنامه تجربه قبلی بازی های ویدیویی اجرا شد. پس از همسان سازی بر اساس نمره هوش و تجربه انجام بازی های ویدیویی, آزمودنی ها بر اساس همتاسازی تصادفی به سه گروه 15 نفره تقسیم شدند. دو گروه آزمایش به مدت 4 هفته در معرض بازی ویدیویی (گروه آزمایش 1 در معرض بازی سه بعدی و گروه آزمایش 2 در معرض بازی دو بعدی) قرار گرفتند و در مورد گروه کنترل هیچ بازی ای اجرا نشد. آزمون سبک های حل مساله کسیدی و لانگ ابزار اندازه گیری پژوهش حاضر بود. نتایج نشان داد, گروه های آزمایشی به طور معنی داری در نمرات سبک های حل مساله و در مولفه های درماندگی و خلاقیت به طور معنی داری با گروه کنترل تفاوت داشتند. بر اساس یافته های این پژوهش از بازی های ویدیویی می توان به عنوان ابزاری برای آموزش مهارت های حل مساله استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرم بخت، علیرضا، حسینی، فریده سادات، و پاکیزه، علی. (1395). بررسی مقایسه ای اثربخشی بازی های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک های حل مساله دانشجویان. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(3 )، 165-182. SID. https://sid.ir/paper/250152/fa

    Vancouver: کپی

    خرم بخت علیرضا، حسینی فریده سادات، پاکیزه علی. بررسی مقایسه ای اثربخشی بازی های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک های حل مساله دانشجویان. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛7(3 ):165-182. Available from: https://sid.ir/paper/250152/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا خرم بخت، فریده سادات حسینی، و علی پاکیزه، “بررسی مقایسه ای اثربخشی بازی های ویدیویی سه بعدی و دو بعدی بر سبک های حل مساله دانشجویان،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 3 ، pp. 165–182، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا