مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,347
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 46

کلیدواژه

مهارت پرسشگری (پیچیدگیQ2
جهان شمولی و انگیزش)Q2

چکیده

 هدف از این پژوهش تعیین اثر قصه های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان پسر پایه دوم متوسطه منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بود. این پژوهش, نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل و مرحله پیگیری بود. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعیین و با بهره گیری از روش نمونه گیری چندمرحله ای تعداد60 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی انتخاب شدند. نمونه انتخاب شده به دو گروه مساوی تقسیم شده و به حکم قرعه یک گروه به عنوان گروه آزمایشی (30 دانش آموز) و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل (30 دانش آموز) مشخص شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه مهارتهای پرسشگری بکوجیساپ (2004) که دارای 49 سوال 5 گزینه ای در 5 خرده مقیاس(پیچیدگی, تحول, تردید و تغییر, جهان شمولی و انگیزش) می باشد, استفاده شد. برای تحلیل داده ها آمار توصیفی و آماراستنباطی (آزمون لوین, تحلیل کوواریانس و t همبسته) به کار گرفته شد. نتایج پژوهش, ضمن تایید فرضیه های تحقیق, نشان داد مهارتهای پرسشگری دانش آموزانی که قصه های قرآنی را دریافت کرده بودند به طور معناداری بالاتر از مهارتهای پرسشگری دانش آموزانی است که قصه های قرآنی را دریافت نکرده اند. همچنین قصه های قرآنی بر مهارت پرسشگری موثر بوده و در طول زمان از پایداری مناسبی برخورداراست. بنابراین می توان نتیجه گرفت که قصه های قرآنی روشی موثر برای ارتقای مهارتهای پرسشگری دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه آبادی، محمدرضا، احقر، قدسی، و بهشتی، سعید. (1395). تاثیر قصه های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان. خانواده و پژوهش، 13(32)، 33-46. SID. https://sid.ir/paper/250337/fa

    Vancouver: کپی

    شاه آبادی محمدرضا، احقر قدسی، بهشتی سعید. تاثیر قصه های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1395؛13(32):33-46. Available from: https://sid.ir/paper/250337/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شاه آبادی، قدسی احقر، و سعید بهشتی، “تاثیر قصه های قرآنی بر مهارت پرسشگری دانش آموزان،” خانواده و پژوهش، vol. 13، no. 32، pp. 33–46، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button