مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین استراتژی های تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف از این تحقیق تدوین استراتژیهای تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش بوده و روش آن آمیخته (کیفی-کمی) و از لحاظ هدف کاربردی است.جامعه آماری مدیران و کارشناسان حوزه ستادی دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی بودند. نمونه پژوهش تمام شمار و برابر با جامعه آماری بوده است. برای گردآوری داده ها, اسناد و مدارک بالادستی, ادبیات پیشینه و نظرات خبرگان بررسی شده و از پرسشنامه عوامل محیط درونی و بیرونی اثرگذار بر عملکرد دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی استفاده شده است. برای تعیین موقعیت استراتژیک و تدوین استراتژیها از ماتریسهای IFE, EFE و SWOT بهره گیری شده است. نتایج نشان داد که موقعیت استراتژیک تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی در موقعیت تهاجمی قرار دارد. نتایج تحلیل ماتریس QSPM برای اولویت بندی استراتژیها نشان داد که کیفیت بخشی و افزایش اثربخشی ساعات درس تربیت بدنی و ارتقای سطح سواد حرکتی دانش آموزان, مدرسه- محور نمودن و عمومیت بخشیدن به فعالیتهای فوق برنامه به منظور تحقق بخشیدن به اهداف درس تربیت بدنی و توانمندسازی و بهسازی منابع انسانی به ترتیب سه استراتژی اول تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی هستند. با توجه به نتایج و یافته های پژوهش می توان اذعان کرد که دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی با تکیه بر استراتژیهای تهاجمی خواهد توانست به اهداف متعالی خود دست یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، مهرزاد، وحدانی، محسن، خبیری، محمد، و علیدوست، ابراهیم. (1396). تدوین استراتژی های تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش. خانواده و پژوهش، 14(34)، 33-50. SID. https://sid.ir/paper/250346/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی مهرزاد، وحدانی محسن، خبیری محمد، علیدوست ابراهیم. تدوین استراتژی های تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش. خانواده و پژوهش[Internet]. 1396؛14(34):33-50. Available from: https://sid.ir/paper/250346/fa

    IEEE: کپی

    مهرزاد حمیدی، محسن وحدانی، محمد خبیری، و ابراهیم علیدوست، “تدوین استراتژی های تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش،” خانواده و پژوهش، vol. 14، no. 34، pp. 33–50، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button