مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های فرزندپروری و رشد اجتماعی دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش مقایسه سبکهای فرزندپروری و رشد اجتماعی دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی بوده است. روش پژوهش, توصیفی از نوع علّی مقایسه ای بود و جامعه آماری پژوهش شامل همه ی دانش آموزان دختر و پسر مشغول به تحصیل در پایه ششم ابتدایی مدارس دولتی و غیردولتی بهاران, برهان, فردوسی, ارشاد, بنی هاشمی, تربیت و قائم در ناحیه 3 آموزش و پرورش شهر کرج در نیمسال دوم تحصیلی 95-1394 بود. از میان دانش آموزان مدارس ذکر شده 156 نفر به صورت در دسترس مورد بررسی قرار گرفتند که 78 نفر از آنان, از دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس دولتی و 78 نفر دیگر از دانش آموزان مدارس غیردولتی بودند. برای گردآوری داده های پژوهش از مقیاس رشد اجتماعی واینلند (1953) و پرسشنامه سبکهای فرزندپروری بامریند (1991) استفاده شده است. در این پژوهش داده ها با روشهای تحلیل واریانس چندمتغیری و آزمون t اِستودنت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که میان والدین دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی در سبکهای فرزندپروری سهل گیرانه و دموکرات هیچ گونه تفاوت معنادار وجود ندارد, ولی میان دو گروه مورد مطالعه به لحاظ سبک فرزندپروری دیکتاتورمابانه تفاوت معنادار در سطح 0/01 وجود دارد. به این ترتیب والدین دانش آموزان مدارس دولتی در مقایسه با والدین مدارس غیردولتی در سبک فرزندپروری دیکتاتورمابانه میانگین نمرات بالاتری به دست آوردند. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که میان دو گروه دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی از نظر رشد اجتماعی تفاوت وجود دارد و دانش آموزان مدارس غیردولتی در مقایسه با دانش آموزان مدارس دولتی میانگین بالاتری در رشد اجتماعی کسب کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره باغی، رز، تقی لو، صادق، و عباس پورآذر، زهرا. (1397). مقایسه سبک های فرزندپروری و رشد اجتماعی دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی. خانواده و پژوهش، 15(4 (پیاپی 41) )، 67-83. SID. https://sid.ir/paper/250358/fa

    Vancouver: کپی

    قره باغی رز، تقی لو صادق، عباس پورآذر زهرا. مقایسه سبک های فرزندپروری و رشد اجتماعی دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی. خانواده و پژوهش[Internet]. 1397؛15(4 (پیاپی 41) ):67-83. Available from: https://sid.ir/paper/250358/fa

    IEEE: کپی

    رز قره باغی، صادق تقی لو، و زهرا عباس پورآذر، “مقایسه سبک های فرزندپروری و رشد اجتماعی دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی،” خانواده و پژوهش، vol. 15، no. 4 (پیاپی 41) ، pp. 67–83، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button