مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سهم سرمایه فکری و مدیریت دانش در یادگیری معلمان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 103

چکیده

 هدف از این تحقیق, تعیین رابطه و سهم مدیریت دانش و سرمایه فکری در یادگیری معلمان بود. نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق معلمان آموزش و پرورش شهر تهران بود که با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 550 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود و ابزار تحقیق پرسشنامه سنجش میزان یادگیری جرزگومز (2005), مدیریت دانش رضایی ملک, رادفر و رشادت جو (1391) و پرسشنامه سرمایه فکری بختیاریان شهری و فرجی (1393) بوده است. روایی و پایایی پرسشنامه ها از طریق بررسی روایی محتوایی, عاملی و محاسبه آلفای کرونباخ انجام شده است. مقدار KMO بزرگ تر از 0.6 و برابر با 0.735 و مقدار ضریب آلفای کرونباخ نیز برابر با 0.935 حاصل شد که با توجه به مطلوب بودن هر دو مقدار روایی و پایایی تائید گردید. به منظور تحلیل داده ها از روش رگرسیون خطی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که مدیریت دانش و سرمایه فکری با یادگیری معلمان رابطه مثبت و معنادار دارد. بر اساس نتایج تحقیق ابعاد متغیر سرمایه فکری شامل سرمایه ساختاری, انسانی و ارتباطی هر یک به ترتیب به میزان 29, 28 و 27 درصد و ابعاد مدیریت دانش شامل شناسایی و ایجاد, به کارگیری, هدفمندسازی و انتقال دانش هریک به میزان 20, 39 و 26درصد از متغیر ملاک, یادگیری را پیش بینی می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی زفرقندی، مرتضی، و آقاکثیری، ندا. (1396). سهم سرمایه فکری و مدیریت دانش در یادگیری معلمان. خانواده و پژوهش، 14(35)، 87-103. SID. https://sid.ir/paper/250365/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی زفرقندی مرتضی، آقاکثیری ندا. سهم سرمایه فکری و مدیریت دانش در یادگیری معلمان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1396؛14(35):87-103. Available from: https://sid.ir/paper/250365/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی سمیعی زفرقندی، و ندا آقاکثیری، “سهم سرمایه فکری و مدیریت دانش در یادگیری معلمان،” خانواده و پژوهش، vol. 14، no. 35، pp. 87–103، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250365/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button