مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر انتخاب سبکهای مقابله با استرس در میان دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش مهارتهای ذهن آگاهی بر سبکهای مقابله با استرس در میان دانش آموزان پسر پایه نهم شهر اندیشه بود که در سال تحصیلی 95-1394 انجام گرفت. بدین منظور از میان دبیرستانهای این شهر دبیرستان مولانا به شیوه تصادفی انتخاب شد. سپس تمام دانش آموزان پایه نهم این دبیرستان به پرسشنامه سبکهای مقابله اندلر و پارکر (1990) پاسخ دادند و از میان دانش آموزانی که پایین ترین نمره را در سبک مقابله مساله- مدار کسب کرده بودند (ملاک ورود به پژوهش) 40 نفر انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند.افراد گروه آزمایش در هشت جلسه هفتگی یک ساعته شرکت کردند و برای آشنایی و تسلط بر ذهن آگاهی, تمرینات لازم را انجام دادند. یک هفته پس از برنامه مداخله, پرسشنامه سبک مقابله در هر دو گروه اجرا شد تا اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بررسی شود. تحلیل داده ها با بهره گیری از آزمون کوواریانس چند متغیری صورت گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که آموزش مهارتهای ذهن آگاهی بر تغییر سبکهای مقابله تاثیر دارد و افراد گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل بیشتر از سبک مقابله مساله- مدار و کمتر از سبکهای مقابله هیجان- مدار و اجتنابی استفاده کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدوند، محمدعلی، و یوسفی، سمیه. (1396). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر انتخاب سبکهای مقابله با استرس در میان دانش آموزان. خانواده و پژوهش، 14(36)، 49-65. SID. https://sid.ir/paper/250371/fa

    Vancouver: کپی

    احمدوند محمدعلی، یوسفی سمیه. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر انتخاب سبکهای مقابله با استرس در میان دانش آموزان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1396؛14(36):49-65. Available from: https://sid.ir/paper/250371/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی احمدوند، و سمیه یوسفی، “اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر انتخاب سبکهای مقابله با استرس در میان دانش آموزان،” خانواده و پژوهش، vol. 14، no. 36، pp. 49–65، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button