مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارتهای تفکر خلاق در کتابخانه های عمومی بر میزان خلاقیت کودکان (مطالعه موردی: کودکان دختر 12 ساله عضو کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر قم)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 143

چکیده

 این پژوهش, با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت تفکر خلاق در کتابخانه های عمومی, بر میزان خلاقیت کودکان دختر 12 ساله عضو کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر قم انجام شده است. طرح پژوهش حاضر, تجربی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش, همه کودکان دختر 12 ساله عضو کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر قم بوده که از این میان آنها 60 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) قرار گرفته اند. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه, آموزش مهارت تفکر خلاق را دریافت کرده است. ابزار گردآوری اطلاعات, آزمون تصویری تفکر خلاق تورنس(فرم «الف») بوده که توانایی آزمودنیها را سنجیده است. برای تحلیل داده ها, از آزمون t مستقل استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان دادند که میان نمرات خلاقیت کودکانی که آموزش مهارت تفکر خلاق را دریافت کرده اند, با کودکانی که این آموزشها را ندیده اند, تفاوت معنادار وجود دارد و این آموزشها در میان اعضای کتابخانه, منجر به افزایش خلاقیت شده است. نتایج مطالعه مولفه های خلاقیت, که به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند, نشان داده که آموزش مهارت تفکر خلاق, در میان کودکان عضو کتابخانه, منجر به افزایش شاخصهای سیالی, انعطاف پذیری, ابتکار و بسط تفکر آنان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، سعید، بقایی، حسن، و قربانی رضوان، طیبه. (1399). تاثیر آموزش مهارتهای تفکر خلاق در کتابخانه های عمومی بر میزان خلاقیت کودکان (مطالعه موردی: کودکان دختر 12 ساله عضو کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر قم). خانواده و پژوهش، 17(1 (پیاپی 46) )، 127-143. SID. https://sid.ir/paper/250378/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری سعید، بقایی حسن، قربانی رضوان طیبه. تاثیر آموزش مهارتهای تفکر خلاق در کتابخانه های عمومی بر میزان خلاقیت کودکان (مطالعه موردی: کودکان دختر 12 ساله عضو کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر قم). خانواده و پژوهش[Internet]. 1399؛17(1 (پیاپی 46) ):127-143. Available from: https://sid.ir/paper/250378/fa

    IEEE: کپی

    سعید غفاری، حسن بقایی، و طیبه قربانی رضوان، “تاثیر آموزش مهارتهای تفکر خلاق در کتابخانه های عمومی بر میزان خلاقیت کودکان (مطالعه موردی: کودکان دختر 12 ساله عضو کتابخانه عمومی امام علی (ع) شهر قم)،” خانواده و پژوهش، vol. 17، no. 1 (پیاپی 46) ، pp. 127–143، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button