مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتار خستگی و خصوصیات شیار شدگی قیرهای حاوی افزودنی نیمه گرم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

کلیدواژه

دامنه کرنش خطی (LAS)Q2
تنش خزشی دوگانه و باربرداری (MSCR)Q2

چکیده

 به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید گاز دی اکسید کربن در مرحله تولید و پخش آسفالت, تکنولوژی آسفالت نیمه گرم در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در این تحقیق سه افزودنی نیمه گرم (ساسوبیت, رئوفالت, زایکوترم) به منظور اصلاح خصوصیات رئولوژیکی قیر خالص 70-60 مورد استفاده قرار گرفتند. در این تحقیق, رفتار خستگی و شیارشدگی قیرها با انجام آزمایشهای (LAS)1 و (MSCR) 2 مورد ارزیابی قرار گرفت. آزمایش تنش خزشی دوگانه و باربرداری (MSCR) به منظور بدست آوردن درصد بازگشت (R)3 و مدول غیرقابل بازگشت (Jnr)4 و درصد اختلاف در مدول غیرقابل بازگشت (Jnr-diff)5 قیرهای اصلاح شده مختلف انجام شد. نتایج نشان می دهد که قیر اصلاح شده با 3% ساسوبیت دارای مقادیر درصد بازگشت کرنش بیشتر, مدول غیرقابل بازگشت بیشتر و اما دارای حساسیت بیشتری نسبت به افزایش ناگهانی در سطح تنش در مخلوط هستند. اما قیرهای اصلاح شده با رئوفالت و زایکوترم افزایش کمی در پارامتر R و کاهش کمی در پارامتر Jnr در دمای 64 درجه سانتیگراد از خود نشان دادند. نتایج آزمایش LAS نشان می دهد برای سطوح کرنش پایین, عمر خستگی آسفالتهای اصلاح شده با 1% ساسوبیت دارای بیشترین مقدار می باشد. در حالیکه, در سطوح کرنش بالاتر, قیرهای اصلاح شده با 2% رئوفالت دارای عمر خستگی بهتری نسبت به دیگر قیرهای اصلاح شده می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زیاری، حسن، باباگلی، رضوان، و میرزابابایی، پیمان. (1397). بررسی رفتار خستگی و خصوصیات شیار شدگی قیرهای حاوی افزودنی نیمه گرم. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 4(4 (پیاپی 16) )، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/251512/fa

    Vancouver: کپی

    زیاری حسن، باباگلی رضوان، میرزابابایی پیمان. بررسی رفتار خستگی و خصوصیات شیار شدگی قیرهای حاوی افزودنی نیمه گرم. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1397؛4(4 (پیاپی 16) ):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/251512/fa

    IEEE: کپی

    حسن زیاری، رضوان باباگلی، و پیمان میرزابابایی، “بررسی رفتار خستگی و خصوصیات شیار شدگی قیرهای حاوی افزودنی نیمه گرم،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16) ، pp. 1–13، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button