مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

413
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی حاوی آمیخته پلیمری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 یکی از اهداف مهم پژوهشگران صنعت راه­ سازی در راستای تأمین ایمنی و راحتی استفاده­ کنندگان از مسیر, حفظ روسازی های آسفالتی در برابر خرابی ها و عوامل محیطی, از جمله رطوبت و خرابی رطوبتی, می باشد. اصلاح خواص قیر و مخلوط های آسفالتی به منظور کاهش شدت خرابی ها و هزینه های تعمیر و نگهداری روسازی, امری اجتناب­ ناپذیر است. پلیمر استایرن بوتادین استایرن به­ عنوان یکی از پرکاربردترین پلیمرهای مصرفی, برای بهبود خواص عملکردی آسفالت می باشد, لیکن, از آن جهت که این پلیمر وارداتی بوده و قیمت نسبتاً زیادی دارد, ارزیابی های اقتصادی مهندسین را به استفاده از مواد جایگزین سوق می­ دهد. در این پژوهش, به منظور بهبود خواص قیر, آمیخته­ ای از ترکیب دو نوع پلیمر تولید داخلی ارزان­ تر با هدف دستیابی به ترکیبی شبیه به پلیمرهای الاستوپلاستومر استفاده شده است. در این راستا, ترکیب SBR و PP هر کدام به میزان 50% آمیخته, در نسبت­ های 3, 4 و 5 درصد وزن قیر و برای مقایسه عملکرد آن­ ها پلیمر SBS نیز در نسبت های 4 و 5 درصد وزن قیر در مخلوط آسفالتی به­ کار گرفته شد. به منظور ایجاد پایداری مناسب پلیمر در قیرهای اصلاح شده, از نانورس به میزان 5/1 درصد وزنی قیر استفاده گردید. نتایج آزمایش های مارشال, کشش غیرمستقیم, مدول برجهندگی, جوشان تگزاس و شیار چرخ نشان داد که میزان اثرگذاری 5% از آمیخته پلیمری مشابه و کمی بهتر از SBS و 20% افزایش بیشتر از نمونه شاهد (فاقد افزودنی) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عامری، محمود، چاوشیان نایینی، سیدفرهاد، و وامق، مصطفی. (1397). ارزیابی عملکرد حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی حاوی آمیخته پلیمری. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 4(1 (پیاپی 13) )، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/251531/fa

    Vancouver: کپی

    عامری محمود، چاوشیان نایینی سیدفرهاد، وامق مصطفی. ارزیابی عملکرد حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی حاوی آمیخته پلیمری. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1397؛4(1 (پیاپی 13) ):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/251531/fa

    IEEE: کپی

    محمود عامری، سیدفرهاد چاوشیان نایینی، و مصطفی وامق، “ارزیابی عملکرد حساسیت رطوبتی مخلوطهای آسفالتی حاوی آمیخته پلیمری،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 1–16، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251531/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا