مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,021
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روکش آسفالتی در کاهش ضخامت روسازی بتنی به کمک روش اجزای محدود

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 76

چکیده

 یکی از محدودیت های اجرای روسازی بتن غلتکی در کشور, عدم وجود سطح نهایی مناسب برای عبور ترافیک با سرعت زیاد است. اجرای روکش آسفالتی روی روسازی بتن غلتکی یکی از روش های افزایش کارایی و عمکرد این نوع روسازی است. اجرای این نوع روکش در سختی سازه ای کل سیستم تاثیر چندانی ندارد. اما اگر سیستم دال مرکب به عنوان یک تیر در خمش قرار گیرد می توان تاثیر ضخامت روکش آسفالتی را بر تار خنثی بررسی کرد. جابجایی تار خنثی به معنی کاهش تنش برای گشتاور خمشی معین نسبت به حالت بدون روکش است که این موضوع می تواند موجب کاهش ضخامت بتن شود. در این مقاله, به کمک روش اجزای محدود, به بررسی میزان کاهش ضخامت بتن پرداخته شده است. بدین منظور, روکش های با ضخامت های معمول (4 و 5 سانتی متر) روی روسازی بتن غلتکی با ضخامت 20 تا 25 سانتی متر در نرم افزار آباکوس (ABAQUS) مدل شدند. تحلیل تنش قائم و کرنش کششی زیرلایه بتنی نشان می دهد که کاهش ضخامت بتن بستگی به ضخامت روسازی بتنی و ضخامت روکش آسفالتی دارد که به طور متوسط کاهش ضخامت در حدود 10 تا 15 درصد ضخامت بتن بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیع پور، ابوذر، میرشکاریان بابکی، مهرداد، و احدی، محمدرضا. (1394). تاثیر روکش آسفالتی در کاهش ضخامت روسازی بتنی به کمک روش اجزای محدود. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 1(1)، 67-76. SID. https://sid.ir/paper/251535/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع پور ابوذر، میرشکاریان بابکی مهرداد، احدی محمدرضا. تاثیر روکش آسفالتی در کاهش ضخامت روسازی بتنی به کمک روش اجزای محدود. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1394؛1(1):67-76. Available from: https://sid.ir/paper/251535/fa

    IEEE: کپی

    ابوذر شفیع پور، مهرداد میرشکاریان بابکی، و محمدرضا احدی، “تاثیر روکش آسفالتی در کاهش ضخامت روسازی بتنی به کمک روش اجزای محدود،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 1، no. 1، pp. 67–76، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251535/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button