مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فهم فرایند شکل گیری بازاریابی اجتماعی برای توسعة ورزش همگانی

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 316

چکیده

 هدف از این پژوهش فهم فرایند شکل گیری بازاریابی اجتماعی جهت توسعه ورزش همگانی و ارائه مدل مفهومی آن بود. این مطالعه از نوع پژوهش های کیفی است که با استفاده از نظریه برخاسته از داده ها انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان اجرایی و دانشگاهی درزمینهٔ ورزش همگانی و بازاریابی بودند که پس از مصاحبه با تعداد 13 نفر از جامعه, این پژوهش به اشباع نظری رسید. حاصل این مصاحبه ها, طی مراحل کدگذاری باز (کد نهایی), محوری(شرایط علی, راهبردها, عوامل زمینه ای و شرایط مداخله گر و پیامدها) و انتخابی (سیر داستان) انجام شد. در این پژوهش شرایط علی اثرگذار بر پدیده بازاریابی اجتماعی دیدگاه و رویکرد افراد به ورزش, مسائل اجتماعی حاد ناشی از عدم توجه به توسعه ورزش, اهمیت ورزش در توسعه پایدار, بی تحرکی ناشی از فناوری های مدرن, عدم کارایی مدل های استفاده شده از ورزش همگانی: شرایط زمینه ای اثرگذار بر استراتژی ها ویژگی های جمعیت شناختی, دیدگاه و رویکرد خانواده به ورزش, تأثیرات زیست محیطی, خود کارایی و توانمندسازی روانی, وضعیت عمومی جامعه. استراتژی پژوهش شامل شش پی عناصر آمیخته بازاریابی (قیمت, محصول, مکان, ترفیع, شواهد فیزیکی و افراد) صحه گذاری, بخش بندی, هدف گذاری, تثبیت موقعیت و روان سازی تعاملات و یا شبکه سازی شناسایی شد؛ عوامل مداخله گر نیز شامل منابع انسانی توانمند, مسائل زیرساختی ورزش, ناهمراستایی بیرونی و مشکلات برنامه ریزی در ورزش و درنهایت پیامدهای شناسایی شده پیامدهای اجتماعی تغییر نگرش و رفتار فردی بود. بنابراین سازمان های مرتبط با ورزش همگانی با توجه به مفاهیم شناسایی شده می توانند برنامه ریزی های دقیق تری را برای توسعه ورزش همگانی انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری، علی، باقری، قدرت اله، خبیری، محمد، یزدانی، حمیدرضا، و علی دوست قهفرخی، ابراهیم. (1397). فهم فرایند شکل گیری بازاریابی اجتماعی برای توسعة ورزش همگانی. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(15 )، 293-316. SID. https://sid.ir/paper/252100/fa

    Vancouver: کپی

    صابری علی، باقری قدرت اله، خبیری محمد، یزدانی حمیدرضا، علی دوست قهفرخی ابراهیم. فهم فرایند شکل گیری بازاریابی اجتماعی برای توسعة ورزش همگانی. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1397؛6(15 ):293-316. Available from: https://sid.ir/paper/252100/fa

    IEEE: کپی

    علی صابری، قدرت اله باقری، محمد خبیری، حمیدرضا یزدانی، و ابراهیم علی دوست قهفرخی، “فهم فرایند شکل گیری بازاریابی اجتماعی برای توسعة ورزش همگانی،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 6، no. 15 ، pp. 293–316، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252100/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button