مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و اثر مالکیت نهادی بر رابطه آن ها

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 92

چکیده

 رابطه بین سودهای آتی و بازده جاری سهام, ضریب واکنش سودهای آتی تعریف می شود که نشان گر انعکاس اطلاعات سودهای آتی در قیمت جاری سهام است. هر چه اطلاعات بیشتری از شرکت در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد, پیش بینی سودهای آتی توسط آن ها دقیق تر خواهد بود. در نتیجه, با انعکاس بیشتر اطلاعات سودهای آتی در قیمت سهام رابطه بین سودهای آتی و بازده جاری سهام افزایش خواهد یافت. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و همچنین اثر تعدیل گر مالکیت نهادی بر رابطه آن ها است. جهت سنجش ضریب واکنش سودهای آتی از مدل تعدیل شده کولینز و همکاران (1994), به وسیله لاندهولم و مایرز (2002) و برای اندازه گیری میزان رقابت در بازار محصول از شاخص هرفیندال-هیرشمن استفاده شد. به منظور دستیابی به هدف پژوهش تعداد 100 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار تهران طی سال های 1383 الی 1393 در جامعه غربال شده قرار گرفت. برای آزمون فرضیه ها از الگوی رگرسیون چند متغیره با داده های ترکیبی استفاده شد. مطابق یافته ها, تاثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی, مثبت معنی دار است. همچنین, تاثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و ضریب واکنش سودهای آتی مثبت معنی دار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، مهدی، و عبدی، سهراب. (1395). تاثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و اثر مالکیت نهادی بر رابطه آن ها. دانش حسابداری مالی، 3(4 (پیاپی 11) )، 65-92. SID. https://sid.ir/paper/252308/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری مهدی، عبدی سهراب. تاثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و اثر مالکیت نهادی بر رابطه آن ها. دانش حسابداری مالی[Internet]. 1395؛3(4 (پیاپی 11) ):65-92. Available from: https://sid.ir/paper/252308/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حیدری، و سهراب عبدی، “تاثیر رقابت در بازار محصول بر ضریب واکنش سودهای آتی و اثر مالکیت نهادی بر رابطه آن ها،” دانش حسابداری مالی، vol. 3، no. 4 (پیاپی 11) ، pp. 65–92، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button