مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین جایگاه سازمان در بازار رقابتی از منظر ابعاد مشتری (مورد مطالعه: شرکت های عمرانی و پیمانکاری ایران)

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 180

چکیده

 امروزه سازمان ها علاوه بر خلق و رساندن ارزش به مشتری باید به گونه ای این کار را منطبق با مشتریان ارزشمند خود انجام دهند که علاوه بر ایجاد رضایت مشتری, خود نیز منفعت مطلوب را کسب نمایند. هدف اصلی این تحقیق, بررسی تاثیر پذیری جایگاه سازمان در بازار رقابتی, از دو متغیر ارزش گذاری مشتری و وفاداری وی و اهداف فرعی, بررسی تاثیر رضایت مشتری بر وفاداری و همچنین تاثیر پیش بینی ارزش مشتری بر رضایت می باشد. در این تحقیق شرکت های عمرانی و پیمانکاری ایران به عنوان جامعه آماری انتخاب شده اند و در نیمه دوم سال 94 و نیمه اول سال 95, به مطالعه آن بر مبنای موضوعات هدفمند تحقیق پرداخته و جهت توسعه نظری, بعد از مصاحبه با 6 نفر از اساتید و خبرگان و استفاده از مدلی که در رابطه با خلق ارزش برای مشتری وجود داشت و از یک تحقیق در سال 2010 استخراج شده است, دو متغیر به آن مدل اضافه و 7 فرضیه مورد آزمون قرار گرفتند. پس از پخش پرسشنامه های تهیه شده بین 130 شرکت عمرانی و پیمانکاری, 70 پرسشنامه بازگشت داده شده و بعد از تحلیل معادلات ساختاری واریانس مبنا با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس, این نتیجه حاصل شد که جایگاه سازمان در بازار رقابتی, متاثر از دو متغیر مستقل ارزش گذاری مشتری و وفاداری است و همچنین توانایی و خونسردی در پیش بینی ارزش مشتری نقش پر رنگی بر رضایت مشتری دارد ودر نهایت, رضایت مشتری نیز تاثیر بسیار زیادی بر وفاداری مشتری خواهد داشت؛ ولی ارزش گذاری مشتری, تاثیر معنی داری بر وفاداری مشتری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانیان، محمدرحیم، یاکیده، کیخسرو، و تفقدی، حمیدرضا. (1398). تبیین جایگاه سازمان در بازار رقابتی از منظر ابعاد مشتری (مورد مطالعه: شرکت های عمرانی و پیمانکاری ایران). راهبردهای بازرگانی، 26 (دوره جدید)(13 )، 167-180. SID. https://sid.ir/paper/253022/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانیان محمدرحیم، یاکیده کیخسرو، تفقدی حمیدرضا. تبیین جایگاه سازمان در بازار رقابتی از منظر ابعاد مشتری (مورد مطالعه: شرکت های عمرانی و پیمانکاری ایران). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1398؛26 (دوره جدید)(13 ):167-180. Available from: https://sid.ir/paper/253022/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم رمضانیان، کیخسرو یاکیده، و حمیدرضا تفقدی، “تبیین جایگاه سازمان در بازار رقابتی از منظر ابعاد مشتری (مورد مطالعه: شرکت های عمرانی و پیمانکاری ایران)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 26 (دوره جدید)، no. 13 ، pp. 167–180، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253022/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button