مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شاخص های کمی آزمون های چندگزینه ای برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک در نیم سال اول 95-94

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بخش مهمی از فرآیند آموزشی بوده و روش های مختلفی برای ارزشیابی علمی دانشجویان وجود دارد. آزمون های چندگزینه ای رایج ترین نوع آزمون ها در نظام آموزشی بوده و چنانچه به درستی طراحی شوند روش مناسبی برای سنجش آموخته های آن ها می باشند.هدف: این مطالعه باهدف تعیین شاخص های کمی آزمون های چندگزینه ای برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک در نیمسال اول 95-94 صورت گرفته است.روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی (cross sectional) تعداد 31 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز پس از کسب اجازه نامه از معاونت پژوهشی و معاونت آموزشی دانشگاه موردپژوهش قرار گرفتند بدین صورت که محقق نتایج آزمون های تحلیل شده توسط نرم افزار تحلیل آزمون مستقر در واحد EDC دانشگاه را به صورت بی نام موردبررسی قرارداد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار, جداول توزیع فراوانی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شد. نتایج: یافته ها نشان داد که باوجودآنکه اکثر آزمون ها از ضریب دشواری قابل قبول برخوردار بوده اما شاخص تمیز آن ها در حد ضعیف می باشد. از سوی دیگر اکثر آزمون ها از ضریب پایایی کمی برخوردار بودند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش می توان این گونه استدلال نمود که اکثر سوالات مورداستفاده در آزمون ها نیازمند بازبینی اساسی بوده و برگزاری کارگاه های آشنایی با طراحی و ارزیابی آزمون به منظور آشنایی اساتید و ایجاد بانک سوالات استاندارد اجتناب ناپذیر می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نفر، مهران، طیبی آراسته، مهدی، ساداتی، لیلا، و پورآقا، بهروز. (1396). بررسی شاخص های کمی آزمون های چندگزینه ای برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک در نیم سال اول 95-94. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، 6(2)، 107-113. SID. https://sid.ir/paper/254418/fa

    Vancouver: کپی

    نفر مهران، طیبی آراسته مهدی، ساداتی لیلا، پورآقا بهروز. بررسی شاخص های کمی آزمون های چندگزینه ای برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک در نیم سال اول 95-94. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز[Internet]. 1396؛6(2):107-113. Available from: https://sid.ir/paper/254418/fa

    IEEE: کپی

    مهران نفر، مهدی طیبی آراسته، لیلا ساداتی، و بهروز پورآقا، “بررسی شاخص های کمی آزمون های چندگزینه ای برخی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک در نیم سال اول 95-94،” نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، vol. 6، no. 2، pp. 107–113، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/254418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا