Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

570
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی، در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال 1393

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه و هدف:رضایتمندی بیماران شاخص مهم کیفیت مراقبت سلامت است و در ارزشیابی و برنامه ریزی سلامت نقش مهمی دارد. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت از مراقبت در بیماران مبتلابه دیابت نوع دو, تحت پوشش مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان انجام گرفته است.مواد و روش ها:این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است, جامعه پژوهش, بیماران مبتلا به دیابت تحت پوشش مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان بود. حجم نمونه 230 نفر بود که به روش نمونه گیری آسان وارد مطالعه شدند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته دارای چهار بخش رضایت از مراقبت پزشک, پرستار, کارشناس تغذیه و واحد آزمایشگاه بود. مقیاس اندازه گیری داده ها مقیاس 5 درجه ای لیکرت بود.داده ها درنرم افزار SPSS 18 وارد و تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (کای دو آنالیز واریانس یکطرفه و رگرسیون لجستیک) انجام شد.یافته ها: اکثربیماران (%87.9) ازمراقبت, رضایت داشتند. میانگین نمره رضایت بیماران ازمراقبت پزشک 25.8±2.54, پرستار 33.1±3.59, آزمایشگاه 24.3±2.57 و واحد تغذیه 26.3±4.37 بود. رضایت از پرستار و آزمایشگاه درسطح بالا و رضایت از واحدتغذیه و پزشک در سطح متوسط قرارداشت. رضایتمندی, باسطح سواد و سن بیماران [p=0.004] ارتباط معنادار داشت.بحث و نتیجه گیری:, نتایج این مطالعه درکل بیانگر دیدگاه مثبت بیماران نسبت به خدمات تیم دیابت است. اما از طرفی رضایت از توجه پزشکان به ارزیابی سلامت پا وجود نداشته است و همچنین پیگیری مراجعات بیمارتوسط پرستار از نظر بیماران رضایت بخش نبوده است.با توجه به این که بیمار عضو مرکزی تیم دیابت است, سنجش رضایتمندی بیماران از عملکرد تیم دیابت, قادر است کمک قابل توجهی به برنامه ریزان جهت ارزشیابی عملکرد چنین مراکزی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، مرضیه، اباذری، پروانه، و فقیه ایمانی، الهام. (1395). رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی, در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال 1393. پرستاری دیابت، 4(3)، 83-93. SID. https://sid.ir/paper/254608/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی مرضیه، اباذری پروانه، فقیه ایمانی الهام. رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی, در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال 1393. پرستاری دیابت[Internet]. 1395؛4(3):83-93. Available from: https://sid.ir/paper/254608/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه نجفی، پروانه اباذری، و الهام فقیه ایمانی، “رضایت بیماران مبتلا به دیابت نوع دو از خدمات مرا قبتی, در مرکز تحقیقات غددومتابولیسم اصفهان درسال 1393،” پرستاری دیابت، vol. 4، no. 3، pp. 83–93، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/254608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا