مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش گذاری اقتصادی- گردشگری میراث فرهنگی، مورد مطالعه: مسجد جامع عباسی در اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 مسجد جامع عباسی در پانزدهم دی ماه سال 1310 در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری, کاشی کاری و حجاری در قرن یازدهم هجری قمری (عصر صفویه) است.این مسجد تاریخی یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی کشور به شمار می آید. هدف این مطالعه برآورد ارزش اقتصادی- گردشگری مسجد جامع عباسی به عنوان یک جاذبه گردشگری میراثی و اندازه گیری میزان تمایل به پرداخت افراد با استفاده از روش ارزش گذاری مشروط است. داده های مورد نیاز از طریق تکمیل 550 پرسشنامه و مصاحبه حضوری با بازدیدکنندگان این مسجد جمع آوری گردیده است. برای تحلیل عوامل موثر بر تمایل به پرداخت از الگوی پروبیت رتبه ای استفاده گردید. از میان عوامل موثر بر تمایل به پرداخت, اثر اندازه خانوار, میزان دانش و آگاهی, تمایل به حفاظت از میراث فرهنگی, نگرش نسبت به سطح مبلغ ورودی و درآمد بر تمایل به پرداخت اهمیت آماری داشتند. بر اساس یافته ها, 5/94 درصد بازدیدکنندگان, حاضر به پرداخت مبلغی برای بازدید از مسجد جامع عباسی هستند. بر اساس متوسط تمایل به پرداخت برای بازدید از مسجد جامع عباسی, 561375 ریال به ازای خانوارو تعداد بازدیدکنندگان داخلی در سال 1389, ارزش اقتصادی- گردشگری این میراث فرهنگی نزد بازدیدکنندگان داخلی و مازاد مصرف کننده به ترتیب بیش از 3560 و 2370 میلیون ریال برآورد گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی، مصطفی، و موسوی، سیدنساء. (1394). ارزش گذاری اقتصادی- گردشگری میراث فرهنگی, مورد مطالعه: مسجد جامع عباسی در اصفهان. اقتصاد توسعه و برنامه ریزی، 4(2 )، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/254824/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی مصطفی، موسوی سیدنساء. ارزش گذاری اقتصادی- گردشگری میراث فرهنگی, مورد مطالعه: مسجد جامع عباسی در اصفهان. اقتصاد توسعه و برنامه ریزی[Internet]. 1394؛4(2 ):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/254824/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی رجبی، و سیدنساء موسوی، “ارزش گذاری اقتصادی- گردشگری میراث فرهنگی, مورد مطالعه: مسجد جامع عباسی در اصفهان،” اقتصاد توسعه و برنامه ریزی، vol. 4، no. 2 ، pp. 1–18، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/254824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button