مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,392
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش مدیریت رسانه و محتوا در کاهش مخاطبان رادیو گیلان

صفحات

 صفحه شروع 242 | صفحه پایان 258

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف این مقاله طرح موضوع نقش مدیریت و محتوای رسانه در کاهش مخاطبان رادیو گیلان است. بنابر اعلام واحد سنجش صدا و سیمای مرکز گیلان، مخاطبان رادیو گیلان در سال 88 در حدود 20 درصد بوده اندکه این میزان در مقایسه با سال های 81 تا 85 افت قابل توجه ای داشته است. روش استفاده شده برای شناخت دلایل و به عبارتی پاسخ به پرسش های محوری تحقیق، روش کیفی بوده است. همچنین در بین تکنیک های موجود در روش کیفی، از تکنیک مصاحبه کارشناسی استفاده شد جامعه نمونه مورد مطالعه هم چند تن از افراد خبره، توانا و پیشکسوت رادیو گیلان بودند گفتنی است در این تحقیق جایگاه مشاغل تولید از جمله برنامه ساز، گوینده، نویسنده و گزارشگر هم به دلیل حساسیت این مشاغل و تاثیرگذاری آنان در انتقال مطلوب پیام یا برعکس، مدنظر قرار گرفت. یافته های کانونی این پژوهش موید آن است که کارشناسان، در صدر عوامل، نوع مدیریت واحد رادیو را در کاهش مخاطبان موثر دانسته اند. در مراحل بعدی نقش تولید کنندگان برنامه ها برجسته شده است و استدلال کارشناسان این بوده است که محتوا یا پیام به خودی خود تولید نمی شود و تولید کنندگان بر محتوا تاثیر گذارند. از این رو کارشناسان، کیفیت و ویژگی پیام تولیدی را در افت مخاطب رادیو موثر ارزیابی کرده اند. استدلال بیشتر مصاحبه شوندگان این بوده است که به علت فقدان مدیریت مناسب پیام، هدایت نیروها از یکطرف و ارسال پیام مطلوب از طرف دیگر، دچار آسیب شده است که به نظر آنان، دقت در جذب کارکنان زبده بخش تولید به ویژه با تاکید بر تخصص، و گزینش مدیران بر اساس معیارهای مدیریت رسانه می تواند راهکاری مناسب برای افزایش مخاطبان رادیو باشد. و اما تاملی در واژه های کلیدی، پرینگل و استار مدیریت رسانه را شامل «وظایف برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع، هدایت و کنترل دانسته اند و مهارت های مدیر رسانه ای را در سه مهارت فنی، انسانی و ادراکی خلاصه می کنند.» مک کوایل هم در باره محتوا می گوید: مشهودترین و در دسترس ترین گواه فعالیت رسانه های جمعی، آثاری است که در این رسانه ها تولید وپخش می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیخواه، فردین، و فدایی فرقان، عبدالرضا. (1392). بررسی نقش مدیریت رسانه و محتوا در کاهش مخاطبان رادیو گیلان. مطالعات علوم اجتماعی ایران، 10(38)، 242-258. SID. https://sid.ir/paper/255031/fa

    Vancouver: کپی

    علیخواه فردین، فدایی فرقان عبدالرضا. بررسی نقش مدیریت رسانه و محتوا در کاهش مخاطبان رادیو گیلان. مطالعات علوم اجتماعی ایران[Internet]. 1392؛10(38):242-258. Available from: https://sid.ir/paper/255031/fa

    IEEE: کپی

    فردین علیخواه، و عبدالرضا فدایی فرقان، “بررسی نقش مدیریت رسانه و محتوا در کاهش مخاطبان رادیو گیلان،” مطالعات علوم اجتماعی ایران، vol. 10، no. 38، pp. 242–258، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button