مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

403
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سطح حافظه کاری، انعطاف پذیری و حل مساله دانشجویان در انتخاب راهبردهای مقابله با استرس هیجان مدار

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف: این مطالعه با هدف بررسی تفاوت در حافظه کاری, انعطاف پذیری و حل مساله در چهار زیرگروه راهبردهای مقابله با استرس هیجان مدار (رویاروگری, اجتنابی, وابستگی و خویشتن داری) انجام شد.روش: آزمایش بر روی 100 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی از دانشگاه های تهران که به چهار گروه 25 نفره تقسیم شدند, صورت گرفت. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شد و شرکت کنندگان از لحاظ میزان استرس و اضطراب در سطح متوسط قرار داشتند. ابزارهای پژوهش عبارت از پرسشنامه افسردگی, اضطراب و استرس DASS-21, پرسشنامه مقابله با استرس WOCQ و آزمون های نرم افزاری استروپ,N-Back و برج های لندن جهت بررسی انعطاف پذیری, حافظه کاری و توانایی حل مساله بودند.یافته ها: نتایج نشان دادند که سطح حافظه کاری و انعطاف پذیری در یادگیری مطالب جدید در زیرگروه مقابله رویاروگر به میزان قابل توجهی پایین بود. همچنین زیرگروه وابستگی, عملکرد نسبتا مشابهی در آسیب های شناختی نسبت به زیرگروه رویاروگر داشت. ضعف حل مساله در هر چهار گروه مشابه بود.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان دادند که افرادی که از راهبردهای مقابله با استرس هیجان مدار استفاده می کنند, در کارکردهای شناختی حافظه کاری, انعطاف پذیری و حل مساله ضعیف هستند. در این بین, زیرگروه رویاروگر و وابستگی بیشتر از سایرین از آسیب های شناختی رنج می برند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندکریمی، غزال، و یزدی، سیده منوره. (1395). مقایسه سطح حافظه کاری, انعطاف پذیری و حل مساله دانشجویان در انتخاب راهبردهای مقابله با استرس هیجان مدار. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7 )، 57-70. SID. https://sid.ir/paper/255102/fa

    Vancouver: کپی

    زندکریمی غزال، یزدی سیده منوره. مقایسه سطح حافظه کاری, انعطاف پذیری و حل مساله دانشجویان در انتخاب راهبردهای مقابله با استرس هیجان مدار. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1395؛4(7 ):57-70. Available from: https://sid.ir/paper/255102/fa

    IEEE: کپی

    غزال زندکریمی، و سیده منوره یزدی، “مقایسه سطح حافظه کاری, انعطاف پذیری و حل مساله دانشجویان در انتخاب راهبردهای مقابله با استرس هیجان مدار،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 4، no. 7 ، pp. 57–70، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button