مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین سیستم های بازداری /فعال ساز رفتاری با تفکر خلاق

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 56

کلیدواژه

سیستم بازداری (BIS)Q2
فعال ساز رفتاری (BAS)Q2

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سیستم بازداری (BIS) / فعال ساز رفتاری (BAS) و اهداف پیشرفت با تفکر خلاق بود.روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. شرکت کنندگان پژوهش شامل 359 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (136 پسر و 223 دختر) در سال تحصیلی 94-1393 بودند که بر اساس جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه سیستم فعال ساز - بازدارنده رفتاری کارور و وایت (1994), پرسشنامه اهداف پیشرفت الیوت و مک گریگور (2001) و پرسشنامه ی تفکر خلاق پیتر هانی (ترجمه یوسفی, 1384) توسط شرکت کنندگان تکمیل شدند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل 8.8 استفاده گردید.یافته ها: یافته ها نشان دادند که بین سیستم فعال ساز رفتاری و اهداف پیشرفت با تفکر خلاق رابطه مثبت وجود دارد P<0.05)). همچنین بین سیستم بازدارنده رفتاری با تفکر خلاق رابطه منفی وجود دارد (P<0.05) متغیر اهداف پیشرفت هم با نقش واسطه ای خود و همچنین به صورت مستقیم با تفکر خلاق رابطه معنی دار دارد.نتیجه گیری: این پژوهش تلویحاتی برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت دارد که از یافته های آن می توانند در پرورش فراگیران خلاق بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی کلیبر، رامین، فرید، ابوالفضل، و بابایی، داوود. (1395). نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین سیستم های بازداری /فعال ساز رفتاری با تفکر خلاق. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7 )، 43-56. SID. https://sid.ir/paper/255107/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی کلیبر رامین، فرید ابوالفضل، بابایی داوود. نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین سیستم های بازداری /فعال ساز رفتاری با تفکر خلاق. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1395؛4(7 ):43-56. Available from: https://sid.ir/paper/255107/fa

    IEEE: کپی

    رامین حبیبی کلیبر، ابوالفضل فرید، و داوود بابایی، “نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین سیستم های بازداری /فعال ساز رفتاری با تفکر خلاق،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 4، no. 7 ، pp. 43–56، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255107/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button