مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

414
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت برون داد و دستاوردهای پژوهش دانشگاهی: تأمّلی بر مطالعات موجود و دیدگاه های کنشگران تولید دانش در نظام دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 243

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف کاوشی بر ارزیابی کیفیت برون داد و دستاوردهای پژوهش دانشگاهی از منظر کنشگران تولید دانش در یکی از دانشگاه های دولتی بزرگ کشور اجرا شد. رویکرد پژوهش, کیفی و روش مطالعه موردی با تکنیک همسوسازی بود. بدین منظور, در مرحله اول به بررسی و مداقه در پیشینه نظری و پژوهشی مبحث ارزیابی کیفیت برون داد و دستاورد و دستاوردهای پژوهشی و در مرحله دوم, مصاحبه های عمیق با اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز اقدام شد. جامعه آماری این پژوهش در مرحله دوم, استادان دانشگاه شیراز مشتمل بر 610 نفر بود. بر اساس روش نمونه گیری ملاکی و تکنیک اشباع نظری, تعداد 24 نفر از استادان گروه های آموزشی فنی-مهندسی, کشاورزی, انسانی و علوم پایه که حداقل درجه دانشیاری در حوزه تخصصی خویش را داشته و در پنج سال اخیر به عنوان پژوهشگر برگزیده استانی و یا کشوری تعیین شده اند, برحسب مورد مطالعه, انتخاب شدند و با آنان مصاحبه عمیق به عمل آمد. مجموع یافته های به دست آمده از این پژوهش, کیفیت برون داد و دستاورد پژوهش دانشگاهی را در دو مؤلفه «کیفیت انتشارات حاصل» و «کیفیت ارائه و جایگاه پژوهش» و به ترتیب در پنج شاخص «کیفیت نشریه», «هم راستایی با شاخص های علم سنجی», «اعتبار پژوهش», «نوآوری و کارآمدی» و «کاربردی و اصیل بودن» مجموعاً در 32 نشانگر شناسایی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، قاسم، پیروی نژاد، زینب، محمدی، مهدی، و محمدی، رضا. (1398). ارزیابی کیفیت برون داد و دستاوردهای پژوهش دانشگاهی: تأمّلی بر مطالعات موجود و دیدگاه های کنشگران تولید دانش در نظام دانشگاهی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(26 )، 207-243. SID. https://sid.ir/paper/255220/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی قاسم، پیروی نژاد زینب، محمدی مهدی، محمدی رضا. ارزیابی کیفیت برون داد و دستاوردهای پژوهش دانشگاهی: تأمّلی بر مطالعات موجود و دیدگاه های کنشگران تولید دانش در نظام دانشگاهی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(26 ):207-243. Available from: https://sid.ir/paper/255220/fa

    IEEE: کپی

    قاسم سلیمی، زینب پیروی نژاد، مهدی محمدی، و رضا محمدی، “ارزیابی کیفیت برون داد و دستاوردهای پژوهش دانشگاهی: تأمّلی بر مطالعات موجود و دیدگاه های کنشگران تولید دانش در نظام دانشگاهی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 26 ، pp. 207–243، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255220/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button