مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

888
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

742
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگی های کانونی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگی های کانونی دانشجو-معلمان انجام گرفت. روش پژوهش, توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانشجویان ورودی سال های 1391 و 1392, مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1395-1394 در دانشگاه های فرهنگیان استان آذربایجان غربی, به تعداد 1823 نفر بود که طبق فرمول کوکران, 317 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب, به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های کیفیت خدمات آموزشی از پرسشنامه سروکوال (زوار و همکاران, 1386), دانش محتوایی از پرسشنامه محقق ساخته و شایستگی های کانونی از پرسشنامه حیدری و همکاران (1392) استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها با نظر کارشناسان تایید شد. روایی سازه پرسشنامه کیفیت خدمات آموزشی و شایستگی های کانونی از طریق تحلیل عاملی تاییدی و پرسشنامه محقق ساخته دانش محتوایی نیز با تحلیل عاملی اکتشافی تایید شد. پایایی پرسشنامه ها با آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب با مقادیر 92/., 94/. و 90/. تایید شد. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که کیفیت خدمات آموزشی نقش پیش بینی کننده ای بر دانش محتوایی و شایستگی های کانونی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی دارد. همچنین دانش محتوایی در رابطه کیفیت خدمات آموزشی و شایستگی های کانونی نقش میانجی را ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، لیلا، مهدیون، روح اله، و اسدیان، سیروس. (1398). رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگی های کانونی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(28 )، 45-74. SID. https://sid.ir/paper/255253/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی لیلا، مهدیون روح اله، اسدیان سیروس. رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگی های کانونی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(28 ):45-74. Available from: https://sid.ir/paper/255253/fa

    IEEE: کپی

    لیلا نعمتی، روح اله مهدیون، و سیروس اسدیان، “رابطه کیفیت خدمات آموزشی با توسعه دانش محتوایی و شایستگی های کانونی دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 28 ، pp. 45–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا