مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عاملی مولفه های شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از این پژوهش, تعیین مولفه های شایستگی کانونی اثربخش بر کیفیت برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی می باشد. این مطالعه به بررسی تحلیل عاملی مولفه های شایستگی کانونی در برنامه آموزشی پرداخته است. چارچوب مفهومی تحقیق شامل چهار بعد: 1- بعد تفکر 2- بعدتعامل 3- بعد شخصیت 4- بعد اقدامات, می باشد. این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری این پژوهش شامل 38 استاد و 267 دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد تشکیل شده است, داده های تحقیق از طریق دو پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شدند و با استفاده از میانگین, واریانس, آزمون کایزر- مایر- اولکن (KMO) و تحلیل عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند, نتایج مطالعه بر اساس هفت شایستگی کانونی مورد بحث قرار گرفت که شامل, 1- شایستگی فردی, 2- شایستگی ارتباطی و سازمانی, 3- شایستگی پژوهشی و فناوری, 4- شایستگی دستیابی, انتخاب و حفظ شغل, 4- شایستگی روان شناختی, آینده نگری, تحلیل, حل مساله و تصمیم گیری, شایستگی رهبری و مدیریتی, 6- شایستگی تفکر استراتژیک و مفهومی, بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایرجی راد، ارسلان، و ارداغیان، زهره. (1395). تحلیل عاملی مولفه های شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی. اندازه گیری تربیتی، 7(26 )، 77-100. SID. https://sid.ir/paper/214526/fa

    Vancouver: کپی

    ایرجی راد ارسلان، ارداغیان زهره. تحلیل عاملی مولفه های شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1395؛7(26 ):77-100. Available from: https://sid.ir/paper/214526/fa

    IEEE: کپی

    ارسلان ایرجی راد، و زهره ارداغیان، “تحلیل عاملی مولفه های شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 7، no. 26 ، pp. 77–100، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214526/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button