مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی مراکز آموزش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد میزان دست یابی به اهداف

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف این پژوهش, ارزیابی درونی مراکز آموزش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (با رویکرد میزان دست یابی به اهداف) است. روش انجام این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را نیز کلیه کارکنان بخش اجرایی سازمان در مراکز آموزشی سازمان تشکیل داده اند. از آنجایی که اجرای ارزیابی درونی شامل همه مراکز سازمان است. بنابراین, از روش سرشماری در این پژوهش بهره برده شده است. این پژوهش, میزان مطلوبیت دست یابی مراکز به اهداف طراحی شده در ارزیابی درونی را با 8 هدف اصلی و 29 هدف جزئی و با توجه به عوامل طراحی شده مورد بررسی قرار داده است. یافته ها حاکی از آن است که میزان دست یابی به دو هدف اصلی ارتقاء و بهبود عملکرد آموزشی( کمی و کیفی) مراکز آموزش فنی و حرفه ای بر اساس استاندارهای تعریف شده, و کمک به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شناسایی قابلیت ها و به فعلیت رساندن آنها, در سطح متوسط مطلوبیت و 6 هدف اصلی دیگر در سطح مطلوبیت خوب قرار دارند. همچنین, از جمله مهم ترین عوامل موثر در عدم دست یابی به اهداف آموزشی توسط مراکز آموزشی سازمان را می توان به عدم تنوع در روش های اجرای آموزش های فنی و حرفه ای, عدم توجه به تنوع مخاطبین در آموزش و عدم کیفیت مناسب نیروی انسانی دانست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتم زاده، علیرضا، طرخان، رضاعلی، رضایی، رامین، و عرفان منش، حبیب. (1392). ارزیابی درونی مراکز آموزش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد میزان دست یابی به اهداف. مهارت آموزی، 1(3)، 83-92. SID. https://sid.ir/paper/255965/fa

    Vancouver: کپی

    حاتم زاده علیرضا، طرخان رضاعلی، رضایی رامین، عرفان منش حبیب. ارزیابی درونی مراکز آموزش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد میزان دست یابی به اهداف. مهارت آموزی[Internet]. 1392؛1(3):83-92. Available from: https://sid.ir/paper/255965/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حاتم زاده، رضاعلی طرخان، رامین رضایی، و حبیب عرفان منش، “ارزیابی درونی مراکز آموزش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد میزان دست یابی به اهداف،” مهارت آموزی، vol. 1، no. 3، pp. 83–92، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255965/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button