مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سهم نوجوانان از مفاهیم تعلیمی- تربیتی مثنوی (براساس داستان های بازنویسی شده جعفر ابراهیمی شاهد و احمد نفیسی از مثنوی)

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 75

چکیده

 استفاده از آثار مختلف ادبی و مکتوب به نوجوانان کمک می کند تا اطلاعات و تجارب تازه ای درباره مسائل مختلف به دست آورند, بینش خود را وسعت بخشند و با فرهنگ ملی خود آشنا شوند. یکی از این متون کهن و ارزشمند, مثنوی معنوی است. انتقال مفاهیم تعلیمی در قالب داستان و حکایت های جذاب, باعث نهادینه شدن این مفاهیم در شخصیت کودک و نوجوان و همچنین باعث پرورش قوه تخیل و پرسش گری آنها می شود. هدف این پژوهش بررسی مفاهیم تربیتی در داستان های بازنویسی شده از مثنوی برای نوجوانان است و در واقع پاسخ به این سوال که نویسندگان بازنویس تا چه اندازه توانسته اند مفاهیم تربیتی و پیام های آموزشی مثنوی را به این نسل انتقال دهند؟ و اینکه چه شیوه هایی می تواند در انتقال این مفاهیم موثر باشد؟ در اکثر بازنویسی های انجام شده از مثنوی به دلیل ضعف در پردازش ساختار داستانی و عدم خلاقیت نویسندگان, انتقال مفاهیم و پیام های ارزشمند مثنوی به خوبی صورت نگرفته است و به جای بازنویسی و ایجاد خلاقیت در ارائه مفاهیم تربیتی, شاهد شرح و ترجمه و بازنویسی واژه به واژه (ساده) داستان ها و حکایات هستیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی بهزادی، سجاد، صفری، جهانگیر، و صادقی، اسماعیل. (1394). بررسی سهم نوجوانان از مفاهیم تعلیمی- تربیتی مثنوی (براساس داستان های بازنویسی شده جعفر ابراهیمی شاهد و احمد نفیسی از مثنوی). پژوهش های ادبی و بلاغی، 3(2 (پیاپی 10))، 62-75. SID. https://sid.ir/paper/256244/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی بهزادی سجاد، صفری جهانگیر، صادقی اسماعیل. بررسی سهم نوجوانان از مفاهیم تعلیمی- تربیتی مثنوی (براساس داستان های بازنویسی شده جعفر ابراهیمی شاهد و احمد نفیسی از مثنوی). پژوهش های ادبی و بلاغی[Internet]. 1394؛3(2 (پیاپی 10)):62-75. Available from: https://sid.ir/paper/256244/fa

    IEEE: کپی

    سجاد نجفی بهزادی، جهانگیر صفری، و اسماعیل صادقی، “بررسی سهم نوجوانان از مفاهیم تعلیمی- تربیتی مثنوی (براساس داستان های بازنویسی شده جعفر ابراهیمی شاهد و احمد نفیسی از مثنوی)،” پژوهش های ادبی و بلاغی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 62–75، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button