مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 127

چکیده

 شرایط و وضعیت اقتصادی کشور ما به گونه ای است که ضرورت دارد با بازنگری در امکانات و توانمندی های موجود چاره ای برای مقابله و مواجهه با معظلاتی همچون افزایش نگران کننده بیکاری نیرو کار, فقر و مهاجرت یافته شود و توسعه گردشگری و کارآفرینی ازجمله فرصت های هستند که چنآنچه به درستی شناخته و بالفعل تبدیل شوند می توانند در رفع بسیاری از مشکلات ذکر شده موثر باشند, ولی متاسفانه هنوز به صورت علمی به درک طیف وسیعی از مسائل مهم کارآفرینی در گردشگری و توسعه صنعت گردشگری پرداخت نشده است درنتیجه این دو موضوع گردشگری و کارآفرینی هریک در مسیرهای مختلفی پیشرفت کرده است, بنابراین پژوهش حاضر با هدف تبیین جایگاه تبلیغات در ترویج ایرانگردی انجام شده است و سوال اصلی آن این است که آیا تبلیغات در توسعه صنعت گردشگری نقش دارد؟ و تا چه اندازه می تواند بر توسعه کارآفرینی موثر باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی, پیمایش است جامعه آماری این پژوهش تعداد 100 نفر از مسافران خارجی هتل های 5 ستاره مشهد بوده اند که برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی از آمار توصیفی در نرم افزار SPSS جهت تعیین رابطه معنی داری و پاسخ به سوالات استفاده گردید. نتایج به دست آمده نشان می دهد تاثیر تبلیغات در جذب گردشگران از نظر مسافران کم بوده است, و همچنین بین ویژگی های زمینه ای (سن, جنس, تاهل, ملیت, دین, شغل و درآمد) با نوع استفاده از وسیله ارتباطی رابطه معنی داری وجود دارد. و بین ویژگی های زمینه ای با نوع بازدید از مکان های گردشگری رابطه معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده، مجتبی، و سلامی، حسن. (1396). بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد). میراث و گردشگری، 2(6 )، 99-127. SID. https://sid.ir/paper/257196/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده مجتبی، سلامی حسن. بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد). میراث و گردشگری[Internet]. 1396؛2(6 ):99-127. Available from: https://sid.ir/paper/257196/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی حسین زاده، و حسن سلامی، “بررسی نقش تبلیغات در ترویج ایرانگردی از دیدگاه مسافران خارجی و تاثیر آن بر توسعه کارآفرینی و تولید اشتغال (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر مشهد)،” میراث و گردشگری، vol. 2، no. 6 ، pp. 99–127، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257196/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button