مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مکان یابی نمایندگی های فروش در مدل با خیابان های برابر

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 92

چکیده

 اغلب تولیدکنندگان با فروش مستقیم به مصرف کنندگان درگیر نمی شوند و محصولات خود را از طریق نمایندگی ها و توزیع کنندگان می فروشند. تعیین مکان بهینه و تعداد نمایندگی های فروش برای ارائه خدمات و یا محصول, از مهم ترین مراحل برنامه ریزی بنگاه ها بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است. مدل های مکان یابی موجود بر پایه فروض ساده ای نظیر شهر خطی و وجود یک یا دو نمایندگی طرح ریزی شده اند. هدف اصلی این مقاله مدل سازی نظری مکان یابی نمایندگی های فروش و بسط مدل های مکان یابی به روشی است که فروض آن به واقعیات نزدیک تر بوده و بتواند شرایط لازم برای انتخاب تعداد بهینه نمایندگی ها و توزیع بهینه مکان آن ها را فراهم سازد. بدین منظور از مدل چن و ریوردان (2007) و لیجسن و رجیانی (2013) استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که تعداد بهینه نمایندگی های فروش تابعی از تعداد خیابان ها, ارزش گذاری مصرف کنندگان برای هر واحد کالا, هزینه های حمل ونقل, تعداد مصرف کنندگان واقع در خیابان و هزینه های ایجاد نمایندگی فروش است. بر اساس نتایج, در صورتی که هزینه های ایجاد نمایندگی فروش نسبتا بالا و هزینه های حمل ونقل نسبتا پایین باشد, آنگاه انحصارگر با ایجاد یک نمایندگی فروش در مرکز و چندین نمایندگی فروش در حاشیه های شهر موافقت خواهد کرد. در مقابل, اگر تعداد مصرف کنندگان واقع بر روی هر خیابان نسبتا کم و تعداد خیابان ها نسبتا زیاد باشد, آنگاه انحصارگر یک نمایندگی فروش در مرکز شهر ایجاد خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمیان، صلاح، و شهبازی، کیومرث. (1395). مکان یابی نمایندگی های فروش در مدل با خیابان های برابر. نظریه های کاربردی اقتصاد، 3(3)، 69-92. SID. https://sid.ir/paper/257790/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمیان صلاح، شهبازی کیومرث. مکان یابی نمایندگی های فروش در مدل با خیابان های برابر. نظریه های کاربردی اقتصاد[Internet]. 1395؛3(3):69-92. Available from: https://sid.ir/paper/257790/fa

    IEEE: کپی

    صلاح سلیمیان، و کیومرث شهبازی، “مکان یابی نمایندگی های فروش در مدل با خیابان های برابر،” نظریه های کاربردی اقتصاد، vol. 3، no. 3، pp. 69–92، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button