مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

846
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوه های مقابله با فشار روانی در نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مطالعه تاثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوه های مقابله با فشار روانی است. نوع مطالعه شبه آزمایشی و جامعه پژوهش نوجوانان شرکت کننده در دوره های تابستانی بسیج (1392) هستند که در دو گروه آموزش قرآن کریم و آموزش های دیگر (شامل خطاطی, نقاشی, رایانه و...) دسته بندی شده اند. به این ترتیب 53 نفر از نوجوانان شرکت کننده در کلاس های آموزش قرآن کریم و 61 نفر از نوجوانان شرکت کننده در کلاس های غیر قرآنی, نمونه های پژوهش حاضر را تشکیل داده اند. داده ها نیز در دو مرحله (پیش آزمون و پس آزمون) با پرسشنامه شیوه های مقابله با فشار روانی ساخته اندلر و پارکر (1990) گردآوری و به کمک تحلیل کوواریانس چندمتغیری, تحلیل شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد متغیرهای وابسته (سبک اجتنابی, سبک مساله مداری و سبک هیجان مداری) به صورت معناداری تحت تاثیر اجرای متغیرهای مستقل تغییر یافته اند (P<0.001) و بعد مساله مداری شیوه های مقابله با فشار روانی تحت تاثیر اجرای متغیر مستقل (آموزش شبه آزمایشی قرآن کریم) (P<0.01) بهبود یافته است. از این نتایج چنین استنباط می شود که می توان بر اساس آموزه های قرآن, الگویی کارآمد برای مقابله با فشار روانی مسلمانان به ویژه نوجوانان مسلمان طراحی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی لو، صادق. (1397). تاثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوه های مقابله با فشار روانی در نوجوانان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 6(10 )، 31-45. SID. https://sid.ir/paper/257874/fa

    Vancouver: کپی

    تقی لو صادق. تاثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوه های مقابله با فشار روانی در نوجوانان. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1397؛6(10 ):31-45. Available from: https://sid.ir/paper/257874/fa

    IEEE: کپی

    صادق تقی لو، “تاثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوه های مقابله با فشار روانی در نوجوانان،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 6، no. 10 ، pp. 31–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button