Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

387
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

535
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مدل ساختاری انگیزش پیشرفت بر اساس جو مدرسه و ارزش های وابسته به تحصیل با واسطه گری فراهیجان در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 121

چکیده

 زمینه و هدف: انگیزش, انرژی و جهت رفتار را تعیین می­ کند و هدف تمام نظام­ های تعلّیم و تربیت, افزایش انگیزش پیشرفت در دانش­ آموزان است؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر ارزیابی مدل ساختاری انگیزش پیشرفت بر اساس جو مدرسه و ارزش­ های وابسته به تحصیل با واسطه­ گری فراهیجان در دانش­ آموزان بود. روش: روش پژوهش حاضر همبستگی و نمونه مورد مطالعه 380 نفر (190 دختر و 190 پسر) از دانش­ آموزان مقطع متوسطه اول در دامنه سنی 15-13 ساله شهر شیراز در سال تحصیلی 1396-1395 بود که به شیوه نمونه ­ گیری خوشه­ ای چندمرحله ­ ای انتخاب و به پرسشنامه ­ های جو مدرسه (زولیگ و همکاران, 2009), پرسشنامه محقق ­ ساخته ارزش­ های وابسته به تحصیل (1396), دیدگاه فراهیجانی (میتمنسگربر و همکاران, 2009), و انگیزش پیشرفت (هرمنس, 1970) پاسخ دادند. داده­ ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و معادلات رگرسیونی در قالب تحلیل مسیر, تحلیل شدند. یافته­ ها: یافته­ ها نشان داد که جو مدرسه, ارزش ­ های وابسته به تحصیل, و فراهیجان بر انگیزش تأثیر مستقیم دارد. همچنین مشخص شد که جو مدرسه و ارزش ­ های وابسته به تحصیل از طریق فراهیجان بر انگیزش, تأثیر غیرمستقیم دارد (0/01P=). نتیجه ­ گیری: مثبت بودن ارزش­ های وابسته به تحصیل, داشتن جوی مدرس ه­ ای حمایت­ کننده و تشویق ­ گر, و دیدگاه فراهیجانی مناسب که شامل پذیرش هیجان­ های منفی و مثبت است, می­ تواند باعث بهبود انگیزش پیشرفت در دانش ­ آموزان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسایی، ایمان، سعدی پور، اسماعیل، درتاج، فریبرز، و اسدزاده، حسن. (1397). ارزیابی مدل ساختاری انگیزش پیشرفت بر اساس جو مدرسه و ارزش های وابسته به تحصیل با واسطه گری فراهیجان در دانش آموزان. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(4 )، 110-121. SID. https://sid.ir/paper/258254/fa

    Vancouver: کپی

    پارسایی ایمان، سعدی پور اسماعیل، درتاج فریبرز، اسدزاده حسن. ارزیابی مدل ساختاری انگیزش پیشرفت بر اساس جو مدرسه و ارزش های وابسته به تحصیل با واسطه گری فراهیجان در دانش آموزان. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(4 ):110-121. Available from: https://sid.ir/paper/258254/fa

    IEEE: کپی

    ایمان پارسایی، اسماعیل سعدی پور، فریبرز درتاج، و حسن اسدزاده، “ارزیابی مدل ساختاری انگیزش پیشرفت بر اساس جو مدرسه و ارزش های وابسته به تحصیل با واسطه گری فراهیجان در دانش آموزان،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 4 ، pp. 110–121، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا