مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بسته آموزشی-شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار، انتخابی، و انتقالی کودکان خردسال

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 68

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از شروط اساسی یادگیری, توجه کرن است و کودک پیش از آن که فرایند یادگیری را آغاز کند, باید بر تکلیف توجه کند؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر, بررسی تأثیر بسته آموزشی-شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار, انتخابی, و انتقالی کودکان خردسال بود. روش: روش این پژوهش از نوع نیمه­ آزمایشی با گروه گواه بود. نمونه مورد مطالعه شامل 24 کودک 4 تا 5 سال از مهدکودک های شهرستان بابلسر در سال 1395 بود که به روش نمونه ­ گیری در دسترس و بر حسب شرایط ورود به پژوهش انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. قبل از آموزش پیش­ آزمون­ های ویسکانسین (گرانت و برگ, 1948), استروپ (ریدلی استروپ, 1935) و عملکرد مداوم (رازولد, 1956) بر روی هر ­ دو گروه به طور همزمان اجرا شد, سپس آزمودنی­ های گروه آزمایش به مدت 20 جلسه 45 دقیقه ­ ای, روش­ های آموزش شناختی را دریافت کردند, اما گروه گواه هیچ­ گونه مداخله ­ ای را دریافت نکرد. در نهایت هر دو گروه در مرحله پس ­ آزمون نیز مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند. یافته ها: نتایج حاصل ازتحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد بین میانگین نمرات گروه آزمایش و گواه در ابعاد توجه انتخابی و انتقالی در سطح تفاوت معناداری وجود دارد (05/0> p ). نتیجه گیری: با توجه به اینکه توجه و ابعاد آن به عنوان یکی از مهارت های شناختی اساسی هستند بنابراین بر اساس نتایج پژوهش حاضر, بسته آموزشی– شناختی دانشگاه یوتا با در نظر گرفتن آموزش مهارت های شناختی موجب افزایش توان توجه در کودکان خردسال شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باعزت، فرشته، و نوری زاده، نرگس. (1397). تأثیر بسته آموزشی-شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار, انتخابی, و انتقالی کودکان خردسال. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(3 )، 58-68. SID. https://sid.ir/paper/258373/fa

    Vancouver: کپی

    باعزت فرشته، نوری زاده نرگس. تأثیر بسته آموزشی-شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار, انتخابی, و انتقالی کودکان خردسال. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(3 ):58-68. Available from: https://sid.ir/paper/258373/fa

    IEEE: کپی

    فرشته باعزت، و نرگس نوری زاده، “تأثیر بسته آموزشی-شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار, انتخابی, و انتقالی کودکان خردسال،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 3 ، pp. 58–68، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258373/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button