مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت تحول مهارت های هیجانی-اجتماعی در کودکان 4-1 ساله مهدکودک های تهران در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 126

چکیده

 زمینه و هدف: تحول در طی سال های اولیه زندگی بسیار مهم و متفاوت از تحول در دوره های بعدی است و چگونگی آن, وضعیت فرد را در طول چرخه زندگی تحت تاثیر قرار می دهد. سه حوزه مهم در تحول کودک شناخته شده است: جسمی, هیجانی- اجتماعی, و زبانی- شناختی. هدف از این پژوهش تعیین سطح تحول مهارت های هیجانی- اجتماعی کودکان 4 - 1 ساله مهدکودک های شهر تهران بود.روش: برای انجام این پژوهش زمینه یابی- تحولی, 138 کودک 4-1 ساله (68 دختر و 70 پسر) از شش مهدکودک مناطق مختلف تهران در سال 1392 به طور تصادفی انتخاب شدند. وضعیت تحول مهارت های هیجانی- اجتماعی این کودکان بر اساس مصاحبه با مادران و مربیان و مشاهده کودکان, در جدول تحول مهارت های هیجانی- اجتماعی مشخص شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها, از روش های آمار توصیفی, آزمون تک نمونه ای کالموگروف- اسمیرنف و t تک نمونه ای استفاده شد.یافته ها: نتایج آزمون t تک نمونه ای نشان داد میانگین نمرات مهارت های هیجانی- اجتماعی کودکان 2-1 ساله به طور معناداری پایین تر از میانگین نمرات ملاک است (p<0.001). میانگین نمرات مهارت های هیجانی- اجتماعی کودکان 3-2 ساله و 4-3 ساله در حد میانگین نمرات ملاک است (به ترتیب p<0.94 و p<0.89).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه می توان گفت تحول مهارت های هیجانی - اجتماعی کودکان 2-1 ساله کم تر مورد توجه واقع شده است و به نظر می رسد عوامل فرهنگی, اجتماعی, و آموزشی نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوریان، رویا، سهرابی، فریبا، و حقیقی، ماه منیر. (1397). وضعیت تحول مهارت های هیجانی-اجتماعی در کودکان 4-1 ساله مهدکودک های تهران در سال 1392. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(1 )، 117-126. SID. https://sid.ir/paper/258441/fa

    Vancouver: کپی

    یاوریان رویا، سهرابی فریبا، حقیقی ماه منیر. وضعیت تحول مهارت های هیجانی-اجتماعی در کودکان 4-1 ساله مهدکودک های تهران در سال 1392. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(1 ):117-126. Available from: https://sid.ir/paper/258441/fa

    IEEE: کپی

    رویا یاوریان، فریبا سهرابی، و ماه منیر حقیقی، “وضعیت تحول مهارت های هیجانی-اجتماعی در کودکان 4-1 ساله مهدکودک های تهران در سال 1392،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 1 ، pp. 117–126، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button