مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر راهبردهای ذهن انگیزی بر یادگیری کیفیت فراگیر (جامع)

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 202

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 رشد تفکر منطقی و قوه قضاوت صحیح یکی از اهداف مهم و بنیادی آموزش و پرورش می باشد. در برآورد این هدف عالی، شیوه های مختلف آموزشی پیشنهاد گردیده است. حل مساله در قالب راهبردهای ذهن انگیزی توانسته است در برآورد چنین هدفی نقش عمده ای را ایفا کند. زیرا که راهبردهای ذهن انگیزی فرآیند یادگیری را در زمینه های شناختی، احساسی عاطفی، و روانی - حرکتی متبلور نموده بنحوی که یادگیرنده به میزانی از پختگی و مهارت می رسد که قابل انتقال و تعمیم به موقعیت های جدید می باشد. لذا، در این تحقیق تلاش شده تا تاثیر راهبردهای ذهن انگیزی بر یادگیری کیفیت فراگیر روشن شود. برای این منظور چهار گروه از دانش آموزان سال سوم دبیرستان به طور تصادفی انتخاب گردیدند. برای دو گروه از آنها درس روان شناسی به شیوه ذهن انگیزی تدریس گردید و دو گروه دیگر این درس را به شیوه سنتی آموختند. یافته های این تحقیق بر مبنای آزمونهای آماری، نشان داد که شیوه ذهن انگیزی در افزایش دانستیهای ضروری روان شناسی، ایجاد نگرش مثبت، و مهارتهای ضروری دانش آموزان تاثیر معنی داری داشته است. این شیوه برتری چشمگیر و معنی داری نسبت به روش سنتی در تدریس درس روان شناسی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فتحی آذر، اسکندر، و قاسمی فر، نصرت اله. (1381). تاثیر راهبردهای ذهن انگیزی بر یادگیری کیفیت فراگیر (جامع). نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، 45(182)، 169-202. SID. https://sid.ir/paper/25870/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی آذر اسکندر، قاسمی فر نصرت اله. تاثیر راهبردهای ذهن انگیزی بر یادگیری کیفیت فراگیر (جامع). نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)[Internet]. 1381؛45(182):169-202. Available from: https://sid.ir/paper/25870/fa

    IEEE: کپی

    اسکندر فتحی آذر، و نصرت اله قاسمی فر، “تاثیر راهبردهای ذهن انگیزی بر یادگیری کیفیت فراگیر (جامع)،” نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)، vol. 45، no. 182، pp. 169–202، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/25870/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button