مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رفتارهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان در تعامل با کتاب چاپی و دیجیتالی

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 328

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر به بررسی رفتارهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان در تعامل با کتاب چاپی و دیجیتالی پرداخته است. در این پژوهش برای مطالعه از کتاب های دیجیتالی کتابخانه مجازی کودکان و نوجوانان ایران استفاده شده است. هدف پژوهش بررسی تاثیر جنسیت, سن شرکت کنندگان, و مصور بودن کتاب با ترجیح شکل کتاب است.روش: در این پژوهش از روش ترکیبی استفاده شده است, با روش کیفی رفتارهای اطلاعاتی را بررسی کرده و از آمار کمی نیز برای پاسخ به برخی از پرسش ها کمک گرفته شده است. برای انتخاب نمونه ها از نمونه گیری در دسترس استفاده شده است, که درنهایت 32 نمونه به طور مساوی از بین دو جنس دختر و پسر انتخاب شدند. داده ها با مشاهده, مصاحبه نیمه ساختاریافته و ضبط مطالب گفتاری جمع آوری شد.یافته ها: یافته ها نشان می دهد 70% شرکت کنندگان شکل چاپی را به دیجیتالی ترجیح می دهند. جنسیت کودکان و مصور بودن کتاب تاثیری در انتخاب شکل کتاب ندارد, هر چه سن کودکان بالاتر می رود اشتیاق به استفاده از شکل چاپی بیشتر می شود, درحالی که کودکان کم سن تر با کتاب دیجیتالی به عنوان یک منبع سرگرمی نزدیک می شدند.نتیجه گیری: به نظر می رسد ورق زدن در کتاب چاپی به نسبت کتاب های دیجیتال برای کودکان راحت تر و خوشایندتر است. در کتاب چاپی عوامل ایجاد حواس پرتی حداقل است و برای مطالعه طولانی مناسب تر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، کبری، مکتبی فرد، لیلا، و مومنی، عصمت. (1393). رفتارهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان در تعامل با کتاب چاپی و دیجیتالی. تعامل انسان و اطلاعات، 1(4 )، 319-328. SID. https://sid.ir/paper/260322/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی کبری، مکتبی فرد لیلا، مومنی عصمت. رفتارهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان در تعامل با کتاب چاپی و دیجیتالی. تعامل انسان و اطلاعات[Internet]. 1393؛1(4 ):319-328. Available from: https://sid.ir/paper/260322/fa

    IEEE: کپی

    کبری احمدی، لیلا مکتبی فرد، و عصمت مومنی، “رفتارهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان در تعامل با کتاب چاپی و دیجیتالی،” تعامل انسان و اطلاعات، vol. 1، no. 4 ، pp. 319–328، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260322/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button