مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل جهت انتقال فناوری نوین در نظام آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 66

چکیده

 فناوری آموزشی روش سیستماتیک طراحی, اجرا و ارزشیابی کل فرآیند یادگیری که برمبنای اهداف ویژه جهت ایجاد آموزش موثرتر در جهت دانش آفرینی تنظیم می شود. و بکارگیری ازاین فناوری در مکانی بجز مکان اولیه, انتقال فناوری است. پژوهش با هدف طراحی مدل جهت انتقال فناوری آموزشی در دانشگاه های آزاد مازندران انجام شد.سوال های این پژوهش های این پژوهش عبارتند از 1- مدل مناسب برای انتقال فناوری نوین در نظام آموزش عالی چگونه است؟ 2- درجه تناسب مدل برای انتقال فناوری نوین در نظام آموزش عالی چیست؟ این پژوهش از نظر هدف کاربردی است که با رویکرد آمیخته با طرح اکتشافی انجام شد. در بخش کیفی از روش دلفی و در بخش کمی از روش توصیفی از نوع زمینه یابی استفاده شد. جامعه آماری آن از گروه خبرگان و اساتید متخصص به تعداد 15 نفر و کلیه اساتید هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 1700 نفر که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی – طبقه ای بر اساس فرمول کوکران 313 نفر انتخاب شده اند. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و روایی سازه آن نیز مورد تایید قرار گرفت. پایایی ابزار نیز با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ 0.911 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف, t تک نمونه ای, تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که مدل انتقال تکنولوزی نوین در نظام اموزش عالی معادله ساختار خطی پیروی می کند و نتایج آزمون تحلیل عاملی تاییدی, برازندگی مدل انتقال فناوری نوین آموزشی را در نظام آموزش عالی مورد تایید قرار داد, لذا اجرای آن در نظام آموزش عالی استان مازندران پیشنهاد میگردد.پیشنهاد مهم این است که مدل طراحی, ساختارسازمانی آموزش عالی را بررسی می کند, به گونه ای که خط مشی ها ورویه های آن اعضا را به یادگیری, یادگیری زدایی, ظرفیت جذب, ترکیب, بنیان دانش, همکاری, ائتلاف, شبکه سازی تشویق کند تا در آن انتقال فناوری صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فقیه نصیری، مریم، و نیازی آذر، کیومرث. (1394). طراحی مدل جهت انتقال فناوری نوین در نظام آموزش عالی. نوآوری و ارزش آفرینی، 4(8 )، 55-66. SID. https://sid.ir/paper/260411/fa

    Vancouver: کپی

    فقیه نصیری مریم، نیازی آذر کیومرث. طراحی مدل جهت انتقال فناوری نوین در نظام آموزش عالی. نوآوری و ارزش آفرینی[Internet]. 1394؛4(8 ):55-66. Available from: https://sid.ir/paper/260411/fa

    IEEE: کپی

    مریم فقیه نصیری، و کیومرث نیازی آذر، “طراحی مدل جهت انتقال فناوری نوین در نظام آموزش عالی،” نوآوری و ارزش آفرینی، vol. 4، no. 8 ، pp. 55–66، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260411/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button