مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مسوولیت پذیری اجتماعی و تنوع پذیری محصولات بر عملکرد شرکت

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 121

چکیده

 شرکت ها برای رفع نیاز چندگانه مشتریان خود به تنوع روی آورده اند تا با حفظ مشتریان خود, عملکرد و سودآوری شرکت را افزایش دهند. از سوی دیگر برای آن که بتوانند حضوری موفق در جامعه داشته باشند درصدد آن هستند تا مفهوم مسوولیت پذیری اجتماعی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند تا با این کار در راستای افزایش رضایت مندی جامعه, عملکرد شرکت را هم بهبود ببخشند. بنابراین, هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مسوولیت پذیری اجتماعی و تنوع پذیری محصولات بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. برای اندازه گیری تنوع پذیری محصولات از معیار آنتروپی استفاده شده است و مسوولیت پذیری اجتماعی هم با استفاده از جدول ارائه شده در پیوست مقاله حاضر که دارای شش بعد مسائل محیطی, محصولات و خدمات, منابع انسانی, مشتریان, مسوولیت های اجتماعی و انرژی است, اندازه گیری و برای سنجش عملکرد از نرخ بازده دارایی ها استفاده شده است. هم چنین, نمونه آماری پژوهش حاضر 80 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1388 تا 1393 (480 سال- شرکت) است. پس از تجزیه و تحلیل های آماری, نتایج حاکی از آن بودند که بین مسوولیت پذیری اجتماعی و عملکرد شرکت رابطه مثبت و معنادار و بین تنوع پذیری محصولات و عملکرد شرکت رابطه منفی و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، محمدعلی، و کاظم پور، مرتضی. (1395). تاثیر مسوولیت پذیری اجتماعی و تنوع پذیری محصولات بر عملکرد شرکت. حسابداری ارزشی و رفتاری، 1(1)، 99-121. SID. https://sid.ir/paper/260501/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی محمدعلی، کاظم پور مرتضی. تاثیر مسوولیت پذیری اجتماعی و تنوع پذیری محصولات بر عملکرد شرکت. حسابداری ارزشی و رفتاری[Internet]. 1395؛1(1):99-121. Available from: https://sid.ir/paper/260501/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی آقایی، و مرتضی کاظم پور، “تاثیر مسوولیت پذیری اجتماعی و تنوع پذیری محصولات بر عملکرد شرکت،” حسابداری ارزشی و رفتاری، vol. 1، no. 1، pp. 99–121، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button