مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,081
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین وضعیت یادگیری سازمانی مدارس بر مبنای ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف مقاله حاضر, تبیین وضعیت یادگیری سازمانی مدارس بر مبنای ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران مدارس است. این پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی و واحد مطالعه در آن مدرسه بود. جامعه آماری, تمام مدیران و معلمان مدارس متوسطه غرب استان مازندران بودند. بر مبنای جدول کرجسی و مورگان (1970) و روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, 113 مدیر و 313 معلم به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از دو پرسش نامه ی سبک رهبری تحولی (باس و اولیو, 2003) ویژه مدیران مدارس و مقیاس یادگیری سازمانی (نیفه, 2001) ویژه دبیران جمع آوری شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و همبستگی بنیادی استفاده شد. نتایج نشان داد بین ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران مدارس (نفوذ ایدئال, انگیزش الهامی, تحریک هوشی, ملاحظات فردی) با ابعاد سازمان یادگیرنده بودن مدارس (تفکر سیستمی, آرمان مشترک, یادگیری تیمی, مدل ذهنی, قابلیت شخصی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. اما مولفه تحریک ذهنی با دو مولفه آرمان مشترک و قابلیت شخصی, رابطه معناداری نداشت. همچنین ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران, از توان پیش بینی ابعاد یادگیری سازمانی مدارس برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلخالی، علی. (1395). تبیین وضعیت یادگیری سازمانی مدارس بر مبنای ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 4(1)، 27-45. SID. https://sid.ir/paper/260508/fa

    Vancouver: کپی

    خلخالی علی. تبیین وضعیت یادگیری سازمانی مدارس بر مبنای ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1395؛4(1):27-45. Available from: https://sid.ir/paper/260508/fa

    IEEE: کپی

    علی خلخالی، “تبیین وضعیت یادگیری سازمانی مدارس بر مبنای ابعاد سبک رهبری تحولی مدیران،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 4، no. 1، pp. 27–45، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا