مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی نقش مولفه های رفتار شهروند سازمانی گروهی در اثربخشی مدارس ابتدایی دخترانه تهران است. در این پژوهش از روش پژوهش توصیفی - همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس ابتدایی دخترانه منطقه 2 شهر تهران (تعداد 700) در سال تحصیلی 94-93 است. از طریق جدول نمونه گیری گرجسی و مورگان حجم نمونه 273 نفر به روش تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه ها بین آنها توزیع شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه اثربخشی پارسونز (1967) و پرسشنامه رفتار شهروند سازمانی گروهی ویگوداگادوت و همکاران (2007) بود. برای محاسبه پایایی پرسشنامه, از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای تعیین رابطه بین متغیرهای پژوهش نیز از تحلیل همبستگی پیرسون و برای تبیین واریانس از تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته ها نشان داد بین رفتار شهروند گروهی و اثربخشی مدرسه, رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین متغیر رفتار شهروند سازمانی گروهی به میزان 52.7 درصداز واریانس اثربخشی مدرسه را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسیان، حسین، و رجبی فیروزآبادی، آویشن. (1395). نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 4(2)، 109-121. SID. https://sid.ir/paper/260517/fa

    Vancouver: کپی

    عباسیان حسین، رجبی فیروزآبادی آویشن. نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1395؛4(2):109-121. Available from: https://sid.ir/paper/260517/fa

    IEEE: کپی

    حسین عباسیان، و آویشن رجبی فیروزآبادی، “نقش رفتار شهروند سازمانی گروهی معلمان در اثربخشی مدارس ابتدایی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 4، no. 2، pp. 109–121، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button